Podle Sobotky bude materiál týkající se rozvoje průmyslových zón projednávat dnes vláda. A státem podporované mají být, kromě šesti dalších, také dvě zóny v Karlovarském kraji. „První zóna v Chebu je již prakticky obsazená, a protože je o tuto lokalitu velký zájem, te třeba podpořit rozvoj i další části. Zóna Staré Sedlo je důležitá pro zaměstnanost lidí odcházejících z hnědouhelných dolů," uvedl premiér.

Pokud jde o výstavbu dalších úseků dálnice D6, Ministerstvo životního prostředí má ještě letos vydat ověřovací stanovisko k posudku vlivu na životní prostředí (EIA). Poté bude možné žádat o stavební povolení. „Ředitelství silnic a dálnic by v této době mělo zbývající čas využít k dořešení výkupů pozemků," poznamenal Sobotka.

Na trase mezi Karlovými Vary a Prahou se aktuálně počítá se stavbou dvou obchvatů, a to Lubence a Řevničova, a úsekem mezi Řevničovem a Novým Strašecím.

Připravované tři úseky dálnice D6 s celkovou délkou 18 kilometrů vláda po dohodě s Evropskou komisí v srpnu zařadila do seznamu staveb, pro něž nebude nutná nová EIA. Případné získání nových posudků by stavbu zřejmě na delší dobu zastavilo. Cena každého ze dvou zmíněných obchvatů vychází na přibližně 1,5 miliardy korun, úsek Nové Strašecí Řevničov přijde na zhruba 1,2 miliardy korun. Celkem pak zbývá postavit ještě 11 úseků dálnice o celkové délce 77,77 kilometru.

Termín dokončení dálnice byl původně stanoven na rok 2029, dlouhodobá jednání Karlovarského kraje s vládou vyústila k posunutí termínu na rok 2025. Tempo budování dálnice lze urychlit díky tomu, že je trasa zařazena do transevropské dopravní sítě TEN-T a na její výstavbu lze v novém programovém období čerpat finanční prostředky z Evropské unie.

Posledním dostavěným úsekem je zatím asi čtyři kilometry dlouhý úsek mezi Lubencem a Bošovem, který se letos podařilo dokončit. Rychlostní silnice byla však s tříletou přestávkou rozestavěna dlouhých pět let. Část dálnice řidiči využívají také přímo v Karlovarském kraji, chybí ale napojení na dálniční síť.

„Informoval jsem pana premiéra o klíčových tématech pro náš kraj, jako je zajištění bezpečnosti na školách, ale také na mezinárodním letišti v Karlových Varech, dále jsme diskutovali o nutnosti mít v kraji veřejnou vysokou školu zaměřenou na balneologii a fyzioterapii, která by přitáhla mladé lidi. Probrali jsme také financování hospicové péče ze zdravotního pojištění, " uvedl hejtman Martin Havel.

Premiér Sobotka také ujistil vedení kraje, že dnes by měla vláda schválit navýšení platů sester a lékařů o 10 procent od příštího roku. „Tarifní tabulka bude závazná pro příspěvkové organizace a fakultní nemocnice, připravuje se zároveň dohoda s kraji, že navýšení je samozřejmě platné i pro nemocnice, které jsou akciovými společnostmi," dodal. Dále se hovořilo o rozvoji průmyslových zón v kraji.

„Chceme a podporujeme rozvoj nejen průmyslového parku II v Chebu, ale také na Sokolovsku, kde bude velká potřeba pracovních míst v souvislosti s útlumem těžby. Víme ale, že dokud bude zóna v privátních rukou, je obtížné získat na ni od státu finanční podporu," uvedl náměstek hejtmana Jakub Pánik.

S ministryní práce a sociálních věcí Michaelou Marksovou, která kraj o víkendu rovněž navštívila, diskutovali zástupci kraje o financování hospicové péče. „V současnosti řešíme financování hospicové péče, které je na pomezí sociálních věcí a zdravotnictví. V této věci se angažujeme společně s Asociací krajů ČR. I přesto, že kraj dosud nemá kamenný hospic, vítám, že podporuje mobilní hospicovou péči pro příští rok třemi miliony korun a plánuje výstavbu hospicového zařízení v Nejdku," podotkla Marksová.