Na to ale dostatek finančních prostředků nemá. V letech 2013 až 2017 ale hodlá investovat do oprav silnic II. a III. tříd 2,1 miliardy korun. Podle náměstka hejtmana Petra Navrátila bude mezi prioritní projekty patřit jihovýchodní obchvat Chebu a přeložka silnice z Karlových Varů do Nejdku v Mezirolí.

Kraj má v ruce celou koncepci rozvoje silniční sítě. Je tak připravený na další plánovací období pro čerpání dotací z Evropské unie. Evropské peníze jsou pro uskutečnění řady akcí rozhodující. Pokud se dotace nepovede získat, je patrně nemožné projekty realizovat. Celkový finanční objem akcí, jež mají být hrazeny z Regionálního operačního programu, se blíží 1,7 miliardy korun. Mezi ně patří kromě obchvatu Chebu silniční obchvat Mariánských Lázní nebo rekonstrukce silnic v horských lokalitách.

Dokument také uvádí, které silnice v regionu jsou nejvíce nebezpečné. Je to třeba výpadovka z Kraslic na Rotavu, silnice mezi Chodovem a Dolními Nivami, Karlovými Vary a Nejdkem nebo mezi Libavským Údolím a Kynšperkem.

„Z technického pohledu jsou na tom podle koncepce nejhůře silnice mezi Olovím a Podlesím nebo Vřesovou a Nejdkem ve směru přes Tatrovice. Nejvíce zatíženou částí komunikace je Chebský most v Karlových Varech. Přejede po něm denně přes 15 000 vozidel," uvedl Navrátil. Kromě velkých investic, kde je nezbytná evropská nebo státní podpora, kraj chystá i menší akce financované z jeho rozpočtu. V letech 2013 až 2017 by tak měl vydat až 115 milionů korun. V koncepci je mimo jiné zařazena rekonstrukce silnice z Dolních Niv do Jindřichovic a z Kaceřova do Nového Kostela. Počítá se také s několika novými průtahy, Teplou, Luby a Abertamy. Od Státního fondu životního prostředí chce kraj získat 110 milionů na zajištění skalních masivů mezi Karlovými Vary a Kyselkou.