Řeč je o smrtící zkratce přes koleje od dopravního terminálu do sokolovské čtvrti Šenvert. Nezabránil tomu ani nově vybudovaný podchod pod kolejemi. Zabrání tomu nové oplocení, které Sokolov spolu s železničáři slibují léta?

„Se SŽDC jsme jednali o postavení plotu u kolejí. Vypracuje se návrh řešení a poté se domluvíme na financování případné stavby,“ řekl starosta Sokolova Jan Picka.

Jisté je, že Sokolov se rozhodl koupit nepoužívaný drážní domek, který stojí přímo u zkratky ke kolejím. Jde o to, že by při stavbě oplocení zbytečně překážel, což byl problém i v projektové dokumentaci. Zajímavé jsou i posudky o ceně nemovitosti, které si obě strany nechaly vypracovat.

„Nádražní domek město koupí. Českým drahám jsme navrhli cenu. Námi zadaný znalecký odhad zněl na částku necelých 200 tisíc korun. České dráhy si posudek nechaly zhotovit též a jejich odhadce mluví o ceně 380 tisíc, což je zhruba dvojnásobek. I tak jsme se shodli, že do toho půjdeme,“ dodal Picka.

Nyní se tak může dokončit projektová dokumentace.

„Z dat od roku 2008 je patrné, že každým rokem se zde stane minimálně jedna nehoda, přičemž v naprosté většině tyto střety s vlakem končí smrtí,“ potvrdil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

„Většina těch, co si zkracují cestu přes koleje, je přesvědčena o tom, že jich konkrétně se nebezpečí střetu s vlakem netýká, že oni to tu přece znají. Fyzika bohužel pracuje neúprosně i na dráze. Pokud se střetne souprava vážící zhruba 2000 tun s devadesátikilovým chodcem, je vítěz tohoto souboje již předem znám. Na nějakou reakci strojvedoucího bohužel nebývá moc prostor,“ konstatoval Jakub Ptačinský ze SŽDC.

Nedaleký podchod se naučili využívat studenti živnostenské školy. Vede z nádraží přímo k budově školy.

„Každý rok podepisují naši studenti bezpečnost práce, ve které je mimo jiné zakotven zákaz vcházení do kolejiště. Kolem místa, kde si lidé zkracují cestu přes koleje, jezdím do školy. Naše studenty tam nevidím, zato dospělé lidi občas ano,“ potvrdila ředitelka školy Ilona Medunová.