Budovu vlakového nádraží v Sokolově propojí s autobusovým terminálem společná čekárna. Ta bude ještě letos modernizována, a cestující se tak po letech strávených na mrazu a dešti dočkají důstojného zázemí včetně záchodů a přibudou možná i komerční prostory v podobě obchodů.

„V těchto dnech se aktualizuje již hotová projektová dokumentace tak, aby odpovídala současným požadavkům. Dojde k propojení budov vlakového nádraží a takzvané věže, kterou město opravilo,“ říká starosta Sokolova Jan Picka. V opravené části mají nyní zázemí autobusoví dopravci. Propojení budov bude realizované přes bývalou restauraci.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vlastní zhruba 1500 budov na 900 nádražích. Během příštích let chce opravit nejvíce frekventované budovy. Mezi těmi, které se budou rekonstruovat letos, má být konečně i zmiňovaná budova sokolovského nádraží.

„Plán SŽDC je prioritně opravit prvních zhruba 42 vybraných nádraží do tří let a celkově asi 200 nádraží do pěti let od finálního uskutečnění převodu a převzetí budov. Těchto 200 vybraných budov totiž obsluhuje celých 80% všech cestujících, kteří se po české železnici pohybují," prohlásil loni mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Zhruba 1500 nádraží a dalších budov získala SŽDC od Českých drah loni v létě za 3,3 miliardy korun. Po jejich převzetí oznámila, že zahájí opravy dlouhodobě zanedbaných výpravních budov. Peníze chtějí získat od státu a také z evropských dotací.

„Generální ředitel SŽDC mi slíbil, že u něj osobně má sokolovské nádraží prioritu číslo jedna," řekl starosta Sokolova Jan Picka. Vedení města totiž u nového vlastníka urgovalo tolik let slibovanou rekonstrukci. Ostudu vlastně dělá jen samotná budova a její vnitřní vybavení.


„Nedůstojné cestování v 21. století. Ostuda. Nehygienické. Je mi líto cestujících, kteří mrznou v zimě venku, a když chtějí v podvečer na záchod, mají smůlu," říká jeden z řidičů autobusů, který nechtěl být jmenován.

Na novém dopravním terminálu za 100 milionů korun se totiž potkávají vlaky i autobusy. Zbytek nádraží je opraven. Jde o nástupiště včetně podchodu s výtahem. Z jedné strany budovy nádraží je nový dopravní terminál. Z druhé vybydlené domy, které město postupně skupuje a plánuje jejich demolici. Na jejich místě vznikne park či prostory pro drobné podnikání.