Což byl i případ akce vedoucí k záchraně malého chlapce, který se zranil při lyžování na Klínovci.

První z technologií je jedna z novinek Aplikace Záchranka, a to propojení s aplikací horské služby. „Díky využití další nové technologie mohou naše operátorky zaslat výzvu k výjezdu horské službě v podobném režimu jako našim záchranářům, tedy datovou větou. Záchranná služba tyto technologie již využila v ostrém provozu,“ uvedl mluvčí krajské záchranky Radek Hes.

Operátorka linky 155 přijala hovor přes Aplikaci Záchranka. Jednalo se o úraz devítiletého chlapce na lyžích na Klínovci.

„GPS souřadnice byly přes Aplikaci Záchranka zaslány jak nám, tak horské službě, která se na výjezd mohla připravit a čekat jen na výzvu operátorky záchranné služby, zdali bude pomoc vyžádána. Elektronicky tak byly odeslány veškeré potřebné informace a horská služba mohla vyrazit na místo,“ poznamenal Hes.

Už v této fázi je podle mluvčího záchranky znatelné šetření drahocenného času, který dříve strávily operátorky krajské záchranky telefonickým předáváním informací a hledáním přesného bodu, kde se pacient nachází.

„Problém lokalizace na horách je zcela evidentní, nejsou zde čísla popisná, jediný přesný popis je tak GPS souřadnice. Na horách je pro nás součinnost s horskou službou velmi důležitá i z dalšího důvodu. Není totiž možné se s naším vozem všude dostat,“ konstatoval Hes.

A jak záchranná akce v Krušných horách s využitím moderních technologií skončila?

„Chlapce svezla horská služba až na místo, které bylo pro záchranáře už dostupné, jeho úraz byl ošetřen a zraněného malého lyžaře jsme poté předali k další péči do karlovarské nemocnice,“ dodal Hes.