VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Oddělení nabízí komfort srovnatelný se špičkovými klinikami

Sokolov – Útulné pokoje, maximálně dvoulůžkové, moderně vybavené, s vlastním sociálním zázemím, usměvavé sestřičky, příjemní lékaři, budoucí maminky na předporodním pokoji sledují televizi, šťastná maminka se svou jednodenní dcerkou na rodinném pokoji spolu s manželem, porodní sál s naprostým soukromím, špičkově vybavené ambulance… Ne, nesledovala jsem jeden z televizních seriálů, tohle je realita gynekologicko-porodnického oddělení sokolovské nemocnice.

6.11.2017
SDÍLEJ:

Gynekologicko-porodnické oddělení Nemocnice Sokolov prošlo rekonstrukcí, díky níž nabízí maminkám i pacientkám komfortní prostředí a služby. Na rodinném pokoji jsme zastihli jednodenní Nikolku s oběma rodiči.Foto: Deník / Žippaiová Lucie

„Maminky jsou tu teď víc v pohodě, rodí jedna radost,” s úsměvem potvrzují sestřičky. Od září stojí v čele oddělení primář MUDr. František Černý (na snímku).

Gynekologicko-porodnické oddělení Nemocnice Sokolov prošlo rekonstrukcí, díky níž nabízí maminkám i pacientkám komfortní prostředí a služby. Na rodinném pokoji jsme zastihli jednodenní Nikolku s oběma rodiči.Porodnické oddělení prošlo rekonstrukcí. Co maminkám nabízíte?
Kompletní rekonstrukcí prošly hlavně porodní sály a oddělení šestinedělí, poporodní pokoje. Ty jsou jedno- nebo dvoulůžkové, s vlastním sociálním zázemím, zcela moderně vybavené. Je tady i rodinný pokoj, což ne každá nemocnice má. Tam může s rodičkou být rodinný příslušník po celou dobu hospitalizace.

Zmínil jste i modernizaci porodních sálů…
Porodní sály jsou nově vybavené moderním zázemím. Nové porodní stoly, rodičky mohou během první doby porodní nějaký čas strávit ve vaně, mají možnost cvičení na balonech, snažíme se porod zhumanizovat a zlidštit.

Hodně diskutované téma jsou v poslední době alternativní nebo domácí porody…
Nejsme příznivci domácích porodů, ale snažíme se tím prostředím tomu domácímu trošičku přiblížit. Prostředí je tak útulnější, komornější, maminka tu má své soukromí, po celou dobu tu s ní mohou být rodinní příslušníci i asistentka, která se o ni starala v době těhotenství. Samozřejmostí je, že po porodu jsou rodičky s miminkem. Na druhou stranu za porod je zodpovědný lékař, takže má své určité povinnosti. Snažíme se tedy zkombinovat a skloubit to, co musíme a co můžeme udělat.

Setkal jste se tady už s případem odmítnutí péče?
Narážíme na to hodně. Setkali jsme se třeba s tím, že přišla pacientka, že si nepřeje být vyšetřena lékařem. A my se tak dostáváme do velmi složité situace. Za porod zodpovídá lékař a zodpovídá za něj i právně.
A nikdo nám neřekne, jak řešit situace, když pacientka odmítne ošetření. Na jednu stranu řešíme rozhodnutí pacientky, na které má právo, ale na druhou stranu jsme vedení lege artis postupem a jsme povinni něco zajistit.

Jak tedy postupujete? Jaké další problémy přináší v porodnictví dnešní doba?
Řešíme to individuálně. Konkrétně tahle pacientka utekla. Pokud se to stane, sepíšeme o tom protokol. Byla tu i pacientka, která odešla dvě hodiny po porodu. A jsou tady i takové pacientky, které řeknou: jdu domů, dítě tady nechám, nechci ho, dejte ho do adopce. To jsou bohužel takové ty negativní stránky porodnictví v současné době.

Gynekologicko-porodnické oddělení Nemocnice Sokolov prošlo rekonstrukcí, díky níž nabízí maminkám i pacientkám komfortní prostředí a služby. Na rodinném pokoji jsme zastihli jednodenní Nikolku s oběma rodiči.

Mluvíme zatím o porodním oddělení. Prošla modernizací i gynekologická část oddělení?
Ta prošla modernizací už v minulosti, ale pokoje tam jsou srovnatelně vybavené. Jsou maximálně dvoulůžkové, s kompletním sociálním zázemím. Na pokojích jsou televize, snažíme se být maximálně vstřícní k rodinným příslušníkům, umožnit jim volný přístup, pokud to nenaruší nějakým způsobem chod oddělení.

Jak dlouho si u vás pacientky většinou poleží?
V operativě malé výkony se snažíme dělat s co nejkratší dobou hospitalizace, provádět nové metody hysteroskopie, kyretáže a při velkých zákrocích operovat laparoskopicky nebo endoskopicky, s tím, že i doba se zkracuje na tři, čtyři, maximálně pět dnů.
U klasické operativy to bývalo týden až deset dnů. I pooperační hojení je po laparoskopických operacích daleko rychlejší, jednodušší a pacientky se dřív vrací do normálního života i do práce.

Před časem řešilo gynekologicko-porodnické oddělení personální problémy. Jak je na tom v současné době?
Myslím, že personální obsazení jsme v září dali celkem dohromady. Já jsem s kolegou přišel z Prahy, vypomáhá nám řada externistů. Jsou tady dva mladí lékaři a dvě lékařky z Ukrajiny, několik lékařů s jednou atestací a pak my starší. Jediný problém, a to bych řekl, že je problém celorepublikový, že chybí střední generace gynekologů.

A co sestřičky? Na řadě oddělení je jich nedostatek.
U nás se dal dohromady skvělý kolektiv sester. Ale co si pamatuji, na porodnici a gynekologii bylo problémů se sestrami asi vždycky nejmíň. Je to pro ně krásná a zajímavá práce. Dokonce vím i o sestrách, které by k nám rády nastoupily.

Na oddělení zajišťujete i poradenskou péči…
Od září máme poradnu pro patologie čípku, což je onkologická záležitost. Tu vede doktor Klimeš. Já dělám klasické indikační poradny, tedy poradny pro operantky. Kolegové nám posílají pacientky a já s nimi plánuji operace. Doktor Křivánek pak zajišťuje konziliární vyšetření ultrazvukem.

Gynekologicko-porodnické oddělení Nemocnice Sokolov prošlo rekonstrukcí, díky níž nabízí maminkám i pacientkám komfortní prostředí a služby. Na rodinném pokoji jsme zastihli jednodenní Nikolku s oběma rodiči.

Vy sám pendlujete mezi Prahou, Mariánskými Lázněmi a Sokolovem. Máte tedy srovnání. Jak si v něm stojí naše nemocnice?
Velký dík za to, že se tady rekonstruovalo, je to velmi pěkné oddělení, jedno z nejhezčích, na kterých jsem dělal. A to i když třeba srovnám s některými pražskými klinikami. Každý špitál se snaží tu techniku někam posunout, ale myslím, že tohle patří mezi to nej…, není se za co stydět. Co do vybavení i co do provozu je to komfort, srovnatelný i s klinikami z televizních seriálů (směje se pan primář).

Co vás jako primáře dokáže naštvat?
Jednoznačně neukázněnost a zneužívání zdravotnických služeb, které je na denním pořádku. Pacientky se nechají například naprosto neadekvátně vozit rychlou záchrannou. Nebo mají nastoupit ve středu ráno, přijdou v pátek odpoledne. Přicházejí rodičky bez prenatální péče. Věcí, které jsou problémové, je celá řada.

A co vám jako primáři naopak udělá největší radost?
Samozřejmě pacientky, které odcházejí spokojené. Zdravé děti po porodu, to je cíl naší práce. To je asi největší zadostiučinění a odměna za práci nás všech.

Autor: Lucie Žippaiová

6.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

annonce-logo

Nabídky práce

+ Podat inzerát

Bankovnictví a finanční služby - Bankovnictví a finanční služby Ostatní úředníci 17 360 Kč

Ostatní úředníci jinde neuvedení Odborný/vrchní referent - odborný poradce pro zprostředkování v Oddělení zprostředkování, evidence a podpor v nezaměstnanosti Kontaktního pracoviště Aš Krajské pobočky ÚP ČR v Karlových Varech. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17360 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Generální ředitelka Úřadu práce České republiky, jako služební orgán, příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo: odborný/vrchní referent – odborný poradce pro zprostředkování v Oddělení zprostředkování, evidence a podpor v nezaměstnanosti Kontaktního pracoviště Aš Krajské pobočky ÚP ČR v Karlových Varech, ID 11003582, v oboru služby „Zaměstnanost“., , Místem výkonu služby jsou Aš., , Služba na tomto služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou. Předpokládaným dnem nástupu na služební místo je 1. května 2018., , Služební místo je zařazeno podle Přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 9. platové třídy., , Hlavní popis činnosti vykonávané na služebním místě:, - zajišťování zařazení fyzické osoby do evidence uchazečů a zájemců o zaměstnání, - poradenství pro zprostředkování zaměstnání, - vypracování individuálních akčních plánů ke zvýšení možnosti uplatnění na trhu práce včetně jejich aktualizace a vyhodnocení, - spolupráce se zaměstnavateli při vyhledávání a obsazování volných pracovních míst., , Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 26. dubna 2018, tj. v této lhůtě zaslané prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu sídla organizačního útvaru služebního úřadu: Úřad práce ČR, Krajská pobočka v Karlových Varech, Závodní 385/98, 360 01 Karlovy Vary, nebo osobně podané na podatelnu organizačního útvaru služebního úřadu na výše uvedené adrese. Žádost lze podat rovněž v elektronické podobě s uznávaným elektronickým podpisem na elektronickou adresu organizačního útvaru služebního úřadu podatelna@kv.mpsv.cz nebo prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky ID xgmzpcw., , Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“, a „Výběrové řízení pod č. j. UPCR-2018/37617-78099805“., , Příslušné formuláře, informace ohledně kvalifikačních požadavků a další informace získáte na stránkách Integrovaného portálu MPSV: http://portal.mpsv.cz/web/upcr-kariera/?p_p_id=journalboard_WAR_contentportlet_INSTANCE_ko8eoTHC7z75&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=2&_journalboard_WAR_contentportlet_INSTANCE_ko8eoTHC7z75_strana=1&_journalboard_WAR_contentportlet_INSTANCE_ko8eoTHC7z75_assetCategoryIdsC=20992&_journalboard_WAR_contentportlet_INSTANCE_ko8eoTHC7z75_redirectPage=templates%2Fjournalboard%2Fdetail&_journalboard_WAR_contentportlet_INSTANCE_ko8eoTHC7z75_articleIdClanku=4301199&_journalboard_WAR_contentportlet_INSTANCE_ko8eoTHC7z75_articleIdClankuDalsi=4299314&_journalboard_WAR_contentportlet_INSTANCE_ko8eoTHC7z75_groupIdClanku=24047&_journalboard_WAR_contentportlet_INSTANCE_ko8eoTHC7z75_action=actionRedirectDetail. Pracoviště: Úřad práce české republiky - krajská pobočka v karlových varech - kontaktní pracoviště aš, Vysoká, č.p. 1783, 352 01 Aš 1. Informace: , .

Ochrana a ostraha - Ochrana a ostraha Vrátný 12 200 Kč

Vrátní Vrátní - ostraha. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: Cheb. Pracovní poměr na dobu neurčitou. Pracovní doba: 7:00-19:00 h, 19:00-7:00 h. Požadujeme: čistý trestní rejstřík, solidní vystupování. Kontakt pro zájemce: telefonicky anebo e-mailem (zaslat životopis) - sjednat si termín a místo osobní schůzky v Chebu !!!. Pracoviště: Safeguard service, a.s. -003, 350 02 Cheb 2. Informace: Dušan Raffa, +420 777 911 936.

Technika a elektrotechnika - Technika a elektrotechnika Projektant ve 22 000 Kč

Řídící pracovníci v oblasti projektování (kromě ve stavebnictví) Manažer/ka. Požadované vzdělání: úsv. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 22000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: K Nemocnici 2381/2, 350 02 Cheb. Pracovní poměr na dobu neurčitou. Vhodné i pro absolventy. Náplň práce: činnost související s rozvojem regionu (spolupodílení se na chodu a činnosti společnosti, poradenská činnost pro obce území MAS 21, o.p.s. v oblasti projektové přípravy a projektového řízení, pomoc partnerům MAS 21, o.p.s. s přípravou projektových žádostí a s realizací projektů, prezentace výsledků činností MAS 21, o.p.s., organizace vzdělávacích akcí, rozvoj partnerství uvnitř regionu MAS 21, o.p.s. i s ostatními MAS). Požadujeme: min. středoškolské vzdělání ukončené maturitní zkouškou, znalost práce na PC (MS Office - Word, Excel a Powerpoint, internet), řidičský průkaz sk. B (aktivní řidič/ka), dobré komunikativní a organizační schopnosti, pečlivost a spolehlivost, časová flexibilita, aktivní samostatný přístup a zodpovědnost, komunikativní znalost cizího jazyka (AJ/NJ). Kontakt pro zájemce: POUZE e-mailem (strukturovaný životopis zaslat na e-mail blaskova@mas21.cz do 30.4.2018; vybraní žadatelé budou pozváni na osobní pohovor).. Pracoviště: Mas 21, o.p.s. -002, K Nemocnici, č.p. 2381, 350 02 Cheb 2. Informace: Olga Blašková, .

Cestovní ruch a hotelnictví - Cestovní ruch a hotelnictví Recepční v hotelu 20 000 Kč

Recepční v hotelích a dalších ubytovacích zařízeních Denní recepční. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: Hotel Reitenberger, Ibsenova 92, 353 01 Mariánské Lázně. Pracovní poměr na dobu určitou (1 rok s 3-měsíční zkušební dobou) - poté možné převedení na dobu neurčitou. Nástup možný ihned. Pracovní doba: krátký x dlouhý týden (7:00-19:00 h). Požadujeme: znalost práce na PC, znalost NJ slovem i písmem, praxe vítána (ale není podmínkou). Nabízíme: práce v přátelském kolektivu, podnikové stravování, 5 týdnů dovolené. Kontakt pro zájemce: telefonicky anebo e-mailem.. Pracoviště: Reitenberger s.r.o. -001, Ibsenova, č.p. 92, 353 01 Mariánské Lázně 1. Informace: Pavla Kratinová, +420 731 454 222.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Poštovní služby stále více nabízí Partner

Díla kynšperských odsouzených

Odsouzení poslali svá díla na mezinárodní soutěž v Polsku

FOTO: Dělníci káceli lípy v centru města

Sokolov – Na nábřeží Petra Bezruče se ve středu zastavovali lidé a sledovali, jak dělníci s motorovými pilami posílají vzrostlé lípy k zemi.

„Nejpovedenější zápas jara,“ culil se kapitán Drahorád

Mariánské Lázně – Překvapení. Velmi důležité vítězství si připsali v rámci 21. kola Fortuna Divize A hráči mariánskolázeňské Viktorie.

Přes hranice prchá muž v Mercedesu, nasazen byl i policejní vrtulník

Karlovarský kraj – Policie v Karlovarském kraji se dnes v ranních hodinách zapojila do pátrání po zatím neznámém řidiči, který do Čech přijel přes hraniční přechod v Kraslicích.

Slepice až domů? Boom chovu kuřic přišel také k nám

Karlovarský kraj - Po zdražení vajec přišla přirozená reakce ve zvýšení počtu domácích chovatelů nosnic.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT