Po dvou letech se zde otevřela nová výpravní budova a zčásti už začala sloužit veřejnosti. Hotovo ale ještě není, zcela dokončena bude za dva roky.

Zhotovitelem první části projektu s názvem Modernizace ŽST Karlovy Vary byla firma SKANSKA, zhotovitelem právě zahajované druhé části je firma STRABAG Rail. Celkové náklady činí 716 721 628 Kč bez DPH. Projekt je schválen v rámci Operačního programu Doprava ke spolufinancování Evropskou unií z Evropských strukturálních a investičních fondů, a to až do výše 532 410 543 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Oprava horního nádraží
Zhotovitel: SKANSKA, a.s., STRABAG Rail, a.s.
Termín zahájení: duben 2015
Termín dokončení: leden 2019
Celkové náklady stavby:      716 721 628 Kč bez DPH
Schválený příspěvek EU:      532 410 543 Kč

V rámci první části stavby se provedla demolice stávající výpravní budovy a na jejím místě byla postavena moderní novostavba vycházející z návrhu architekta Petra Franty. „Ústředním prvkem stavby je prosklená hala přecházející přes obě patra a vytvářející vzdušný a prosvětlený veřejný prostor. Na prostor haly v podzemním podlaží se v budoucnu napojí podchod vedoucí na jednotlivá nástupiště. V nadzemním podlaží je umístěna hala s prostorem pro prodej jízdenek a administrativní část včetně zázemí. Celý objekt staniční budovy je bezbariérový,“ doplnila Kateřina Šubová. 

„V přízemí výpravní budovy najdou cestující osobní pokladny, které se dočasně otevřou v místě jedné z budoucích komerčních provozoven. Přístup do nové budovy bude zpočátku možný jen hlavním vchodem. Po dokončení výstavby prvního nástupiště v srpnu letošního roku se otevře rovněž vstup z její horní části, kde současně dojde ke zprovoznění pokladních přepážek,“ vysvětlila Kateřina Šubová ze Správy železniční dopravní cesty.

Na výstavbu nové výpravní budovy navazuje druhá, právě zahajovaná část projektu, která se týká kolejiště. Rekonstrukcí projde 1. a 2. nástupiště. Kromě výstavby nového podchodu se dále provedou potřebné úpravy železničního svršku a spodku, staničního zabezpečovacího zařízení, trakčního vedení a dalších návazných zařízení.