Jde o dokončený úsek dlouhý 3,7 kilometru mezi Sokolovem a Podstráním, jehož celkové náklady se vyšplhaly na 181,3 milionu korun. Řidiči se zde téměř dva roky museli obrnit trpělivostí při stání na několika semaforech. Dělníci se zde potýkali s řadou problémů. Ten doslova nejtvrdší a utajený oříšek na ně čekal v samotném závěru celého projektu. Ten stavbu prodloužil a prodražil. V celkovém objemu však cena i prodloužení termínu nebyly tak drastické.

Práce se realizovaly při částečně a ke konci celkově omezeném provozu od loňského března do letošního října a prováděla je společnost Swietelsky spolu s firmou AZ Sanace.

"Tato modernizace výrazně zvýší bezpečnost provozu. Úsek se sanoval, zesílila a rozšířila se konstrukce vozovky a pomocí nových opěrných zdí se zajistila stabilita silnice," vysvětlil Petr Myslivec, ředitel Dopravní stavby Západ Swietelsky. Součástí projektu byla také rekonstrukce přes Lobezský potok. "Při stavbě jsme na spoustu překážek. Na opěrných zdech mezi potokem a silnicí se nesmělo pracovat v době tření ryb. Ke konci stavby, při budování vodní propusti jsme zase narazili na skálu jejíž tvrdost byla opravdu velká a musela najet speciální technika. Předání díla se tak prodloužilo o 25 dní a cena se přitom navýšila jen o 800 tisíc korun. Další problémy způsobovalo dělníkům neukáznění řidiči či chataři," dodal Myslivec.

Budova bývalé transfúzní stanice.
Sokolov koupil další opuštěný objekt přímo v centru

Na celkové náklady přispěl Krajské správě a údržbě silnic (KSÚS), jenž byla investorem, Státní fond dopravní infrastruktury. Smlouva se podepsala v roce 2019, ale práce začaly až o dva roky později. "Zhotovitel přesto nenavýšil cenu, což se nestává pravidlem. Ne, že by nechtěl," konstatoval ředitel KSÚS Jiří Šlachta, s tím, že bylo v úseku dokončeno 6/7 z celkové délky. U zbylé sedminy se řeší majetkoprávní spory a exekuce. Zbývající úsek opravy silnice odhadl na 15 milionů korun. termín neřekl.

"Nyní už řidiči mohou úsek využívat bez omezení a provoz je zde mnohem bezpečnější. Děkuji stavebníkům za to, že práce prováděli s ohledem na území Chráněné krajinné oblasti Slavkovský les, kde se například vyskytuje zvlášť chráněný vstavač májový, a přizpůsobili tomu organizaci stavební akce," řekl Jan Bureš, neuvolněný zastupitel Karlovarského kraje pro oblast dopravy.