Bezplatně budou moci jezdit lidé pouze do února, tedy ti, kteří si koupili čipovou kartu. Od března se bez placení svezou jen senioři nad 65 let a studenti do 26 let s trvalým bydlištěm v Chebu. Ostatní si jízdné zaplatí.

„V únoru doběhne platnost tříměsíčních kuponů, které si cestující nechali vydat v listopadu letošního roku. Následně budou moci městskou hromadnou dopravu využít zdarma jen senioři a studenti. Kupóny zdarma nám ukázaly, že stejně lidé doma auto nenechali, a ti, co ano, většinou hromadným prostředkem jeli jen nárazově,“ uvedl chebský starosta Antonín Jalovec.

Od podzimu do současné doby se počet cestujících zvýšil pouze o deset procent. Což potvrzuje mínění starosty, že doprava zdarma nebyla velký trhák.

„Jediným přínosem služby bylo, že si čipovou kartu pořídili i ti, kteří by o ni jinak zájem neměli. Tito občané teď budou moci cestovat alespoň za výhodnější ceny než při platbě hotovostí. Nevidím důvod k tomu, aby za jízdné neplatili ani ti, kteří normálně pracují,“ podotkl Antonín Jalovec.

Jízdné se s velkou pravděpodobností měnit příští rok nebude. U lidí, kteří nebudou mít čipovou kartu, tak bude jedna cesta stát dvacetikorunu. Cestující, kteří si předplatí čipovou kartou nebo budou hradit jízdné kartou bankovní, zůstane jízdné za čtrnáct korun.

„Ceny jízdného se v Chebu raketově zvedly v roce 2017. Tehdejší vedení města rozhodlo, že zvýší cenu jízdenek z tehdy dvanácti korun na dvacet. Bylo to především kvůli vládou schválenému nařízení o 30procentním navýšení platů řidičů. Placení v hotovosti navíc obnáší větší byrokracii. Takže je s tím spojena spousta papírování na rozdíl od placení čipovými anebo bankovními kartami,“ poznamenala tisková mluvčí chebské radnice Simona Liptáková. Hotově v Chebu platí v autobusech zhruba 35 procent lidí. Polovina z tohoto množství pak využívá čipovou kartu s časovou jízdenkou. Město každoročně dotuje městskou dopravu částkou kolem 15 milionů korun. Úhrady za seniory a studenty vyjdou město na skoro čtyři miliony za rok.