Téměř čtyři a půl tisíce řidičů překročilo povolenou rychlost na takzvané Silnici smrti, tedy na komunikaci od Karlových Varů do Olšových Vrat. Data vycházejí z období od 20. dubna do konce loňského roku. Právě v noci z 19. na 20. dubna byly radary na měření rychlosti na této komunikaci spuštěny, ačkoliv značka s informací o měřeném úseku byla na silnici umístěna už v září roku 2021. Instalace měřícího zařízení bylo důsledkem tragických nehod, ke kterým tam v roce 2021 došlo. Během letních prázdnin tam tehdy zemřeli čtyři lidé, z toho dvě děti.

Za radary je zodpovědný Magistrát města Karlovy Vary. Jde o jediný úsek, kterým se úředníci karlovarské radnice na území města zabývají. Kvůli tomu museli být přijati tři noví zaměstnanci. Radnice nyní zveřejnila závěry po prvním roce. "Během té doby jsme na této komunikaci zaznamenali 4455 přestupků a vybrali na nich pokuty ve výši 2,3 milionu korun. Z celkového počtu přestupků nám zbývá 440 neuhrazených, což je asi 400 tisíc korun," informoval karlovarský radní Petr Bursík (ODS) s tím, že systém tak není pro město prodělečný, ale naopak. "Vzhledem k tomu, že ho obsluhují tři ženy, tak je výdělečný," doplnil.

Ilustrační foto
Karlovaračka v úzkých. V roce 2021 ji srazil autobus. Projel na červenou

A jaká byla nejvyšší naměřená rychlost největšího hříšníka, který vloni daným úsek projel? "Průměrná rychlost tohoto řidiče byla 170 kilometrů v hodině," reagoval radní Bursík.

V nebezpečném úseku je přitom maximální povolená rychlost 90 kilometrů v hodině, za mokra byla snížena navíc o 20 kilometrů, tedy na sedmdesátku. Právě mokrá vozovka byla častým důvodem, proč tam docházelo k vážným nehodám.

Omezení rychlosti, instalace měřícího zařízení ovšem nebyla jediná opatření, která tam silničáři po sérii smrtelných nehod v roce 2021 zavedli. Umístili tam navíc značky varující, že jde o úsek smrtelných nehod, a také na silnici položili speciálně zdrsněný koberec. Silničáři dokonce uvažovali, že by zrušili stoupající pruh, čímž by došlo k rozšíření zbývajících dvou. Na tento návrh nakonec ale nedošlo.

"Čísla, která zveřejnil karlovarský magistrát, dokazují, že zavedená opatření byla skutečně na místě. Jak je ale vidět, stále jsou mezi námi tací, kteří je dodržovat nebudou. Instalace měřícího zařízení bylo jedno z represivních opatřeních, která byla na této komunikaci evidentně důležitá. Po přijatých opatřeních tam naštěstí došlo k poklesu dopravních nehod," komentoval situaci krajský koordinátor BESIPu Lukáš Hutta.