„Na postu uměleckého šéfa končím letos k 31. prosinci. Odcházím do Slezského divadla Opava. Své postupné vytrácení jsem avizoval dopředu. Teď se hledá nový způsob, jak bude dál pokračovat karlovarská činohra," uvedl umělecký šéf Jiří Seydler.

Správní rada se už také zabývá řešením situace, která čeká karlovarskou činohru. „Na zasedání správní rady jsme probrali odchod uměleckého šéfa. Hlavní teď je, že pan Seydler naplní vše, co slíbil na celý rok," uvedl karlovarský primátor Petr Kulhánek.

Nabízí se několik možností, jak si poradit s odchodem Jiřího Seydlera. „Hledáme nového uměleckého šéfa. Je tu ale také možnost navázat spolupráci se Západočeským divadlem Cheb," řekl Kulhánek.

Činohra Karlovarského městského divadla si od svého opětovného vzniku udržuje pravidelný stav dvou divadelních premiér za rok. Od této premisy by neměla ustoupit ani po odchodu Seydlera. Odchod uměleckého šéfa značně komplikuje existenci samotné činohry. Problém s režií se dá vyřešit hostujícími režiséry, což je běžná praxe i v jiných divadlech. Přesto každé divadlo potřebuje svého uměleckého šéfa, který udrží myšlenku celého konceptu a povede ideově svůj soubor.

Úspěšné koprodukce prokázaly, že se dají sladit dva soubory s orchestrem.

„Možnost další koprodukce je otevřená, ale jak, v jaké formě a míře, o tom zatím jednáme," doplnil Kulhánek.

Od roku 2011 působí Jiří Seydler jako umělecký šéf v Karlovarském městském divadle. Během jeho působení soubor nastudoval 13 inscenací, z toho dva koprodukční muzikály ve spolupráci se Západočeským divadlem Cheb a Karlovarským symfonickým orchestrem. Šlo o Divotvorný hrnec, který měl premiéru v roce 2013, a loni uvedený muzikál Adéla ještě nevečeřela.

Ze 13 her režíroval Jiří Seydler devět kusů. Asi nejúspěšnějším se stal Karel IV. aneb Strasti Otce vlasti. Hra byla uvedena v rámci oslav 700. výročí narození Karla IV. Seydler udělal i dva vzdělávací programy pro základní a střední školy. Na vlnách divadla a hudby v roce 2012 a Na vlnách Vřídla a kumštu z roku 2013.