„Do prodejen KiK přicházejí první vánoční artikly obvykle už na začátku září. Z naší zkušenosti je to akorát včas, protože zákazníci chtějí být připraveni a vánoční sady začínají pomalu nakupovat už s podzimními a halloweenskými dekoracemi. Hlavní sezónu však očekáváme v proběhu listopadu a prosince, kdy vánoční přípravy vrcholí,“ říká Veronika Jíšová, PR manažerka řetězce.
Právě obchodníci a především výrobci musí zavčas zareagovat na změny v poptávce zákazníků. Díky rostoucí oblibě trpaslíků se začaly obchody zaplňovat tímto artiklem, mění se ovšem i barevné trendy. „Pozorujeme změnu barevných preferencí u vánočního zboží. Zatímco loni byla velmi populární kombinace černé a zlaté, letos je to černá a bílá. Dlouhodobě velmi vyhledávané jsou ale také tradiční vánoční barvy – červená, zlatá, stříbrná. V posledních letech se přidala i růžová a bílá. Zákazníci u nás nakupují jak ozdoby na stromeček, světlené řetězy, tak i interiérové doplňky, jako jsou figurky, svíčky a podobně,“ pokračuje Jíšová.