Na jejich nedostatek přitom poukazují nejen samotní řidiči, ale i policisté nebo hasiči, jimž často špatně zaparkovaná auta brání cestu k výjezdu.

Až tisícovka parkovacích míst by byla zapotřebí v příhraničním zhruba šestitisícovém městě Kraslice. Problém je zejména v lokalitách sídlišť, která nejsou dimenzována na vysoký počet aut.

„Majitelé vozidel si zvykli využívat parkovišť u supermarketů, jejichž majitelé jsou zatím tolerantní, ale situace začíná být neúnosná i na místních komunikacích, které jsou zaparkovanými vozidly doslova obsypané. Průjezdnost je omezena pro hasičská vozidla a techniku městských služeb,“ poukázal místostarosta Kraslic Miloslav Poslední.

Radnice proto plánuje systematickou výstavbu nových parkovišť. Kraslice už přitom otevřely nová parkoviště v centru, která jsou využívána zejména zaměstnanci společností sídlících v centru města. Velké problémy však jsou právě na sídlištích.

Loni prošla rekonstrukcí ulice Školní, kde ke stávajícímu počtu parkovacích míst několik přibylo a je připravena stavba dalších více než 80 míst v ulici V Rovině. Na sídlištích Střed a Jih je problém nesrovnatelně větší.

Parkování je tu umožněno pouze za cenu omezení provozu do jednosměrných komunikací. Řidiči parkují i na místech, kde porušují pravidla silničního provozu. „Máme připravenou studii na parkovací dům v ulici Pod Nádražím, jehož stavba by vyřešila problém pro bezmála 70 motoristů. Komfort parkovacích domů je zejména v úspoře místa, provozních nákladů a nadstandardní bezpečnosti pro majitele zaparkovaných aut. Paradoxem je, že někteří občané vidí situaci jinak a parkovací dům nechtějí. Je důležité říci, že existuje varianta parkovací dům nestavět a nechat místním možnost parkování v jiné lokalitě, například na již zmíněném parkovišti zhruba 500 metrů vzdáleném,“ pokračoval Poslední s tím, že další parkování se chystá při rekonstrukci ulic Družstevní a Rybná.

V lokalitě Jih pak již město nemá volné pozemky, a proto bude zastupitelům na červnovém jednání předložen návrh na odkoupení pozemků, které lze využít pro výstavbu parkoviště.

Až čtyřicet stání by pak mohlo vzniknout pod domy v centru Kraslic, které město nedávno koupilo.

„Vedle služeb pro občany se počítá s výstavbou bytů. Tento projekt není možné zrealizovat bez vyřešení parkování. Studie počítá s podzemními garážemi celkem asi pro 40 vozidel,“ dodal.

Nedostatek parkovacích míst trápí i Chodov. Nová přibudou v ulicích B. Němcové, Hlavní a Revoluční. Nejvíce prací se bude týkat ulice Revoluční. „V Revoluční ulici zajistíme průjezdnost a průchod vnitroblokem, kde místa ke krátkodobému stání zneužívají řidiči k parkování,“ uvedl mluvčí Chodova Martin Polák.

„Letos budeme připravovat projekt, o rok později bychom chtěli tuto investici zařadit do rozpočtu,“ sdělil.

Bezbariérový chodník, takřka padesátka nových parkovacích míst plus rekonstrukce těch stávajících. Na to vše se mohou těšit například i obyvatelé sokolovské ulice Marie Majerové. Investiční akce potrvá až do října a bude stát 5,7 milionu korun.