Ve čtvrtek tady stavitel průmyslových zón Panattoni Europe oficiálně zahájil přípravné práce na sanaci a revitalizaci oblasti. V té plánuje připravit 120 000 metrů čtverečních industriální plochy k pronájmu a vytvořit až 1 000 nových pracovních míst pro Karlovarsko a okolí.

„Po ukončení výroby trolejbusů ostrovský areál deset let chátral, než byl prodán v konkurzu. V současnosti je to klasický brownfield, který jako by symbolizoval strukturální problémy celého regionu,“ uvedl Pavel Sovička, generální ředitel Panattoni Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Zchátralý areál se změní na moderní průmyslový park pro několik nájemníků. „Naše vize nového Ostrova navazuje na bohatou strojírenskou tradici a vrací špičkový průmysl do míst, kde dlouhodobě fungoval. Věřím, že se nám díky tomu podaří také vrátit lokalitě prosperitu a atraktivitu. Jedině tak lze zastavit její vylidňování,“ poznamenal Sovička.
Symbolickým přestřižením pásky pro zahájení prací se stala demolice komína v areálu budoucího parku. Ovšem žádné trhaviny a exploze, komín šel k zemi pěkně po částech, jeho konstrukce byla opatrně „rozkousána“ za pomoci speciální techniky. „Následovat budou demolice dalších objektů. Počítáme s tím, že zdemolováno by mělo být v lednu roku 2019. Inertní materiál nadrtíme a uděláme z něj recyklát, který použijeme na budoucí výstavbu,“ popsal postup demoličních a sanačních prací Vladimír Toman, projekt manažer společnosti Panattoni Europe. Investice do demoličních a sanačních prací vychází na cca 65 milionů korun a musí se obejít bez dotací.

Prezentace nových autobusů v Chodově.
Cestování lidem zpříjemní nové autobusy

Součástí demolice továrního komína byla i připomínka slavné minulosti závodu na výrobu trolejbusů Škoda Ostrov, který ukončil výrobu v roce 2004. Plzeňská společnost Škoda Transportation zapůjčila model Škoda 9 Tr č. 323, který byl vyroben právě v Ostrově v roce 1979, a spolek ŠKODA-BUS klub Plzeň přispěl zapůjčením trolejbusu Škoda 21Ab z roku 2001. „Z proslulé továrny na výrobu trolejbusů Škoda Ostrov už nám zůstaly jen vzpomínky a typický brownfield. Jsem přesvědčen, že se investice společnosti Panattoni Europe pozitivně promítne do života našeho města. V neposlední řadě oceňuji i doprovodné investice, jako vybudování veřejného osvětlení, chodníku či cyklostezky,“ říká starosta Ostrova Josef Železný. Do výstavby se společnost pustí zřejmě na jaře příštího roku a počítá podle slov Pavla Sovičky s celkovou investicí dvě miliardy korun.

Panattoni Park Ostrov – North leží u sjezdu ze silnice, která propojuje Karlovy Vary, Chomutov, Most a Teplice. Umožňuje pohodlné napojení na dálnici D6 a především na německou dálniční síť. Lokalita má podle Sovičky obrovský potenciál stát se industriální základnou pro německý automobilový či e-commerce průmysl a zároveň výrazně přispět k rozvoji celého regionu a Ostrova, druhého největšího města na Karlovarsku.

Společnost Panattoni Europe letos obhájila pozici lídra evropského industriálního trhu. Na loňský rok ve znamení expanzí a relokací se rozhodla navázat koncepcí založenou na revitalizaci brownfieldů a udržitelném rozvoji. V oblasti proměny brownfieldů na industriální prostory je společnost globálním trend-setterem.

Běžíme na hrad je v Lokti již tradiční akce.
Běžíme na hrad Loket. V brnění i bez něj a na věku nezáleží