Mlha, či alkohol? Možná kombinace obojího byla příčinou dopravní nehody u Zádubu – Závišína na Mariánskolázeňsku, která skončila smrtí mladého řidiče.

„S určitostí bude vliv alkoholu zjištěn po soudní pitvě,“ informovala policejní mluvčí Kateřina Dohnalová.

„Kluci jeli z diskotéky, po nehodě byl řidič na místě mrtvý a jednoho pasažéra jsme odváželi do nemocnice,“ uvedl mluvčí záchranky Lukáš Hutta.
Osádku osobního vozu Mercedes tvořili čtyři lidé. Na rovném a přehledném úseku dostal včera v půl páté ráno 23letý řidič smyk a čelně narazil do stromu. Náraz nepřežil. Podle policejních informací byli na místě další dva těžce zranění, jeden člověk vyvázl bez zranění.

Místní obyvatelé jsou otřeseni, mají totiž dosud v živé paměti případ, kdy zemřela žena pod koly autobusu, i když už k němu došlo před rokem a půl. Tehdy autobus, který přijel ve směru od Mariánských Lázní, vycouvával od autobusové zastávky, aby se zase vrátil zpět. Při tomto manévru ženu pravděpodobně srazil. Několik metrů ji pak vlekl pod sebou. V tomto případě ale sehrál svou roli sníh. Včerejší kolizi má pravděpodobně na svědomí i mlha. A nejen ji. O den dříve, rovněž nad ránem, se osobní vůz u Merklína na Karlovarsku střetl s 22letým chodcem. Auto, které mladého muže srazilo, řídil jen o rok starší šofér. U něj policisté alkohol vyloučili.

Mlhy se s příchodem chladnějších rán začínají objevovat nad celým chebským okresem. Nepřizpůsobí-li tedy řidič řízení povaze vozovky a okolí, stává se nebezpečným i pro ostatní, protože rychlost jeho reakcí se zpomaluje a kvalita jeho reakcí také není nejlepší. Vzhledem k tomu, že je řidič během jízdy v mlze nejistější, musí si vyhledávat další informace a ponechat si delší čas na zareagování.

„Můžu říct, že jsem ráno jel místy popaměti,“ poznamenal Martin Horák ze Sokolova. „Cestou do Chebu jsem se u Citic a po objížďce držel kamionu, který ale potom odbočil.“

Odborníci ovšem poznamenávají, že je chyba spoléhat na auto jedoucí vpředu, které se stává jejich orientačním bodem. Tím se řidič vpředu jedoucího vozidla dostává pod nepříjemný psychický tlak.

Obává se prý, že by za ním jedoucí vozidlo do něj mohlo narazit, a proto se snaží ujet a stále zvyšuje rychlost. Řidič vzadu se ho snaží dohnat, aby ho měl na dohled, a tak vzniká velmi nebezpečná situace, kdy jsou malé odstupy mezi vozidly a zvyšuje se rychlost jízdy. Ke kolizi pak je jen krůček.
„A už vůbec nechápu blázny, kteří v mlze předjíždějí,“ doplnil Horák.

„Já osobně jsem rád, že dojedu zdravý a živý z bodu A do bodu B,“ uzavřel.