A teď nastává otázka: autobus nebo vlak? Ke kterému dopravnímu prostředku má Ladislav Drobný blíže? Nejen na tyto otázky odpověděl železničář, který vlastní tři autobusové veterány.
Mnoho lidi mě zná pod přezdívkou Carl Maria, pod kterou vystupuji na sociálních sítích. Jinak co bych o sobě řekl? Vystudoval jsem Střední průmyslovou školu strojní a dopravní v Děčíně. Jak už napovídá název školy, můj koníček je doprava.
close info Zdroj: Deník/ Redakce zoom_in Mnoho lidi mě zná pod přezdívkou Carl Maria, pod kterou vystupuji na sociálních sítích
Železnici se věnuji profesně, kde pracuji jako vlakvedoucí vlaků vyšší kvality. Cestující se se mnou mohou svézt Pendolinem z Chebu do Prahy přes Plzeň, ale také na rychlících Krušnohor přes Karlovy Vary a Ústí nad Labem. Železnici se věnuji i na sociálních sítích. Snažím se natáčet videa ze zákulisí mé práce a přiblížit tak svoji práci více lidem, kteří se o železnici zajímají. Videa zveřejňuji hlavně na svém Instagramu.
close info Zdroj: Deník/ Redakce zoom_in Železnici se věnuji profesně, kde pracuji jako vlakvedoucí vlaků vyšší kvality. Cestující se se mnou mohou svézt Pendolinem z Chebu do Prahy přes Plzeň, ale také na rychlících Krušnohor přes Karlovy Vary a Ústí nad Labem.
Můj druhý koníček jsou autobusy. S těmi jsem už postoupil trochu dál protože jsem jejich majitelem. První autobus, který jsem si pořídil, byla Karosa B732. Poté se mi naskytla příležitost zakoupit legendu tehdejší československé městské a příměstské dopravy. Jednalo se o Ikarus 280, známý jako čabajka. Věřte, že jsem neváhal a do tohoto stroje jsem se rozhodl investovat. A poslední autobus, který je zařazený v mé flotile, je Renault Citybus 12m. Což byla řada autobusů, která poprvé přinesla cestujícím komfort v podobě nízkopodlažního cestování. Všechny tři autobusy provozuji jako takzvané retro.
close info Zdroj: Deník/ Redakce zoom_in První autobus, který jsem si pořídil, byla Karosa B732. Poté se mi naskytla příležitost zakoupit legendu tehdejší československé městské a příměstské dopravy. Jednalo se o Ikarus 280, známý jako čabajka.
Jinými slovy si mě mohou organizátoři různých kulturních a společenských akcích objednat. Jedná se například o vyhlídkové jízdy, dny otevřených dveří různých firem a podniků, narozeninové oslavy, výstavy nebo třeba svatby. Před časem mě kontaktovala jedna hudební skupina, která by chtěla v Ikarusu natočit videoklip, ale tato událost se zatím nerealizovala. Bohužel Covid zasáhl i do projektů a plánů, které se týkají historických vozidel.
Autobusy umím přistavit na jakoukoli akci po celé ČR i blízkého zahraničí.
close info Zdroj: Deník/ Redakce zoom_in Autobusy umím přistavit na jakoukoli akci po celé ČR i blízkého zahraničí.
Vozový park zatím nemám v plánu rozšiřovat, neboť se starat o tři autobusy je velice časově náročné. Přiznám se, že jsem ale uvažoval o odkoupení staršího motoráčku řady 810, kterého lidé znají z českých železnic. Nakonec jsem se ale tuto myšlenku rozhodl opustit. Důvod je prostý. Na železniční síti v České republice se bude v nejbližší době zavádět vlakový zabezpečovač ETCS. Tyto motoráčky tímto systémem nejsou vybavené a jeho instalace je velice finančně náročná. Nicméně jsem rád, že mohu trávit volný čas u něčeho co mě baví a dělá radost nejen mně, ale i dalším lidem, kteří se přijdou na autobusy třeba jenom podívat.
close info Zdroj: Deník/ Redakce zoom_in Všechny tři autobusy provozuji jako takzvané retro.
Pokud by měl někdo zájem, může si mé autobusy objednat, jak už bylo napsáno k různým příležitostem. Informace o vozovém parku najdou zájemci na webových stránkách www.retrobusychomutov.cz
close info Zdroj: Deník/ Redakce zoom_in Organizátoři různých kulturních a společenských akcích si mě mohou objednat. Jedná se například o vyhlídkové jízdy, dny otevřených dveří různých firem a podniků, narozeninové oslavy, výstavy nebo třeba svatby