Některé spoje zase jezdí přeplněné. Vedení města se chce na tento problém v následujících měsících zaměřit. Protože na spoje doplácí každým rokem miliony.

„Je to dlouhodobý problém některých linek, které zajíždějí do okrajových čtvrtí města Chebu, jako jsou Háje anebo Pelhřimov,“ konstatoval Pavol Vančo, vedoucí odboru správy majetku města Chebu.

„Chtěli bychom tento nešvar vyřešit, jelikož nyní autobusy jezdí poloprázdné, protože Autobusy Karlovy Vary dostanou od města zaplaceno, takže se to příliš neřeší, a to bychom chtěli změnit,“ poznamenal Pavol Vančo.

V úvahu připadá například nová koncepce autobusových linek. Ta by mohla být hotová v průběhu roku 2020.

„Budeme muset přehodnotit některé spoje i do průmyslového parku, protože některé z nich jezdí prázdné, jiné zase jsou přeplněné. Uvažujeme tedy o tom, že bychom tam posílili ranní a odpolední spoje,“ konstatoval Pavol Vančo.

Vedení města oslovilo i všechny provozovatele závodů v průmyslovém parku, aby jim sdělili, kolik jejich zaměstnanců využívá linku MHD. Bohužel však od provozovatelů nezískali žádné vyjádření. Takže přesná čísla o tom, kolik lidí a v který čas přesně linku MHD využívá, město nemá.

„Není výjimkou, že některou z linek ve večerních hodinách jezdí jeden člověk, což je velmi ekonomicky nevýhodné. Jako město platíme za ujeté kilometry a mzdu řidiči. Autobusům Karlovy Vary je jedno, jestli vezou jednoho člověka, nebo dokonce jezdí prázdné. To, co totiž nezískají na jízdném, doplatí město. Linky musíme v budoucnu optimalizovat, to je nevyhnutelné,“ sdělil chebský starosta Zdeněk Hrkal.

Město se chce zabývat i myšlenkou, zda by se některé z linek nerozšířily do jiných míst, anebo naopak by se jejich trasa změnila tak, aby byla pro město ekonomicky výhodnější.

Ilustrační foto.
Čím lidé topí v kotlích? Kontroly jsou zatím sporadické a bez sankcí

V Chebu je v provozu celkem osm autobusových linek, které loni přepravily téměř milion cestujících. Z toho třetina byli senioři, kteří využívají čipovou kartu za 245 korun ročně, a tedy vlastně už dnes jezdí zdarma. Celkové náklady na MHD v Chebu jsou téměř 21 milionů korun ročně, 7 milionů se vybere na jízdném. Zbytek, tedy 14 milionů, doplácí město z vlastní kapsy.

Provozovatel MHD v Chebu, což je společnost Autobusy Karlovy Vary, má smlouvu jen do poloviny roku 2019. Právě tato skutečnost vedla radnici k úvahám, co by se mělo v hromadné dopravě změnit. Mají na to však už málo času. Zastupitelé proto rozhodli, že uzavřou s Autobusy Karlovy Vary smlouvu až do konce roku 2020.

Během dalších osmnácti měsíců pak bude město Cheb jednat o tom, jestli vybere nového provozovatele autobusových linek, anebo se odhodlá k vybudování vlastní společnosti. V příštím roce také město hodlá převzít do svého vlastnictví autobusový terminál a chce s ním také pracovat v rámci celkové koncepce hromadné dopravy v Chebu. V budově terminálu jsou například prostory i pro jídelnu, které dodnes využívány nebyly. A tak město počítá s myšlenkou, že by v budově terminálu rozšířila služby pro své cestující.

V obci Nová Ves nedaleko Křižovatky na Chebsku bylo o víkendu veselo. Setkali se zde už počtvrté řemeslníci, šermíři, výtvarníci a nadšenci, kteří oživují historické dovednosti a umění.
Lidé obdivovali historická řemesla