Nejeden háček má projednávaná novela zákona, která by přikazovala novým profesionálním řidičům povinné školení nad rámec běžného kurzu. Málokdo by na něj měl prostředky. Odrazuje to mladé zájemce. „Uvažoval jsem o řidičském průkazu na 'náklaďák'“, uvedl student Jiří Pechr z Chebu. „Nejsem na tom po finanční stránce špatně, ale pokud bych měl kromě samotné autoškoly zaplatit ještě několik desítek tisíc za školení, tak bych se vážně rozmýšlel.“
Finanční hledisko je spolu s časovým hlavními problémy, který by začínajícím řidičům vadily. „Ten, kdo je bez práce, tak nemá přece ani peníze na dvouset hodinové školení,“ řekl zaměstnanec jedné z chebských autoškol Robin Vorobel. „Už takhle se zdají kurzy lidem drahé. A při zaměstnání docházet na tolik časově náročné školení by bylo pro některé nemožné.“
Lidé se většinou shodují, že výsledkem takové novely by mohl být velký úbytek nových řidičů. „Diskutuje se sice o tom, že by cvičení mohli platit zaměstnavatelé, ale to by samozřejmě nebylo jen tak,“ sdělil Vorobel. „Jistě by byl takový krok podmíněný pracovní smlouvou na určitou minimální dobu.“
O takovém řešení se mluví, ale někteří zájemci si neuvědomují možná rizika. „Nikdo neví, co se může stát,“ přemýšlel student Jiří Pechr. „Mohou nastat takové okolnosti, že řidič nebude moci v dané firmě zůstat. Kdyby měl například nějaké zdravotní komplikace. Z čeho by to pak platil,“ otázal se.
Samotné projednávání novely vzbuzuje bouřlivé debaty. „Ale zatím se toho moc neví. Cena školení ani počet hodin není jistý. Je možné, že to bude celé úplně jinak. Asi je zbytečné se znepokojovat,“ dodal Vorobel.