Počínaje středou musejí obchody označit, zda je pečivo čerstvé, či rozmrazené a rozpečené. Redaktorka Deníku proto vyrazila do chebských obchodů, aby zjistila, zda nařízení dodržují.

Prvním z prověřovaných obchodů byl supermarket Lidl v Chebu. Cedulky s cenami na regálech s pečivem už z dálky jasně hlásají, zda pochází ze zmrazeného polotovaru.

Penny market překvapí své návštěvníky označením ´pečivo od českých pekařů´, ale také cedulkou, která upozorňuje, že například donuty pocházejí ze zmrazeného polotovaru.

Ani místní Tesco nezůstalo pozadu a popisy umístilo viditelně na všechno rozmrazené pečivo.

Dalším supermarketem, kam redaktorka zavítala, byl chebský Kaufland. Zajímavé je, že z regálu pečiva na zákazníky jasně září nápis ´Pečeme pro vás celý den´ a police pod ním obsahují rozmrazené pečivo, které je ovšem jako v ostatních obchodech viditelně a správně označené. V prostorách Kauflandu nedaleko vchodu je malá Panerie, kde také jasně polotovary označují.

V Albertu si mohou zákazníci nakoupit jak čerstvě upečené pečivo, tak i potraviny pocházející ze zmrazených polotovarů. Lidé ale musejí mít oči jako ostříž. Pak si určitě všimnou nápisu ´rozmrazeno´, který je malými písmeny pod cenou pečiva.

Velký supermarket Interspar nabízí velký výběr pečiva, které je viditelně označené ´rozmrazeno´ nebo ze ´zmrazeného polotovaru´ hned pod cenou pečiva.

Předposlední zastávkou byla Norma nedaleko sídliště Skalka. Podle označení vypadá, že je zde téměř vše čerstvé.

Svou cestu redaktorka ukončila v pekařství a cukrárně Tritia. I tam mají některé pečivo označené jako ´rozmrazené´. Sedmašedesátiletá Julie Weiszdornová ale sem chodí nakupovat pravidelně, a tak jí to nevadí.

„Už se tady známe a vím, že kupuji jen kvalitní produkty," řekla Julie Weiszdornová.Čerstvé pečivo už zákazníci z regionu poznají, je označené