„S cestovní kanceláří Sunny Days už nepojedu. To, co jsem zažila letos, mi naprosto vzalo vítr z plachet. Nedivím se, že to dopracovali až tak daleko, že nechali klienty trčet na letišti více než čtyřiadvacet hodin,“ vzpomíná Markéta Čechová z Chebska na vysněnou dovolenou, která se pro její rodinu s dvěma malými dětmi ve věku dva a pět let stala noční můrou.

„Zaplatili jsme si zájezd do čtyřhvězdičkového hotelu na Djerbu za zhruba šedesát tisíc korun. Už na začátku cesty ale nastaly potíže. Nejprve nám v den odletu volali, že namísto v poledne poletíme až v pět večer. Po odbavení se dlouho nic nedělo, nikdo nám nic neřekl. Teprve na odletových tabulích jsme se postupně dovídali, že náš let nabírá zpoždění. Nakonec jsme opustili Prahu až před třetí hodinou ráno. Kdo má malé děti, tomu jistě nemusím přibližovat atmosféru, která na letišti vládla.“

Podle Čechové nebyl bez závad samotný pobyt. „Kvůli malým dětem jsme vybrali podzimní termín. Ale stalo se nám, že jsme některé služby ani neměli k dispozici, přestože je cestovka v katalogu nabízela. Například dopolední a odpolední svačiny pro děti jsme si museli doslova vydupat, přestože jsme si zaplatili all inclusive. Nefungoval bar na pláži a ke konci našeho pobytu personál uzavřel i bar u bazénu. Na nic takového nás cestovka neupozornila.“
Čechovi však mají podobnou zkušenost i z loňského léta, kdy podobně čekali na letišti tentokrát však v místě odletu. Tehdy se zařekli, že už s touto cestovkou nikam nepojedou. „Letos jsme si koupili zájezd přes agenturu a až po zaplacení jsme zjistili, že opět jedeme se Sunny Days,“ vysvětluje Čechová. „A opět se nám to nevyplatilo.“

Tajemník Asociace cestovních kanceláří Michal Veber však míní, že za problémy na letišti cestovka vinu nenese. „Jediné, co bych jim vyčetl, je zřejmě nedostatečná komunikace s klienty. Jinak bych neřekl, že právě Sunny Days nějak vybočuje z normálu,“ míní Veber. „Podle stanov Evropské unie by měly i charterové lety mít status běžných letů. A to znamená, že v případě zpoždění letadla se o klienty stará dopravce. V tomto případě to tak nebylo. To naopak cestovka po hodinách čekání ubytovala svoje klienty v pětihvězdičkovém hotelu a dala jim najíst. Teď bude náklady vymáhat po přepravci. Slyšel jsem, že právě s tímto přepravcem se chce kancelář Sunny Days brzy rozloučit.“