Na rozdíl od jiných měst se zatím na Chebsku nechystá zdražování jízdného v autobusech. To je ovšem jen prozatímní stav, neboť se Autobusy Karlovy Vary (AKV) potýkají s propadem počtu cestujících a tím i s nižšími tržbami a vyššími náklady na provozování autobusové dopravy.

„Cestování po vlastní ose je mnohem pohodlnější,“ podotkla Chebanka Jana Sedláková. „Auto už má dnes téměř každý a nikomu se nechce čekat, až mu pojede vlak nebo autobus. Je to lepší i proto, že spousta lidí jezdí na nákupy do obchodních center ve městech a jen si představte, že táhnete vlakem nebo autobusem nacpané čtyři tašky s nákupem,“ vysvětlila.

„Je ale pravda, že když jede člověk někam dál, tak jej mnohdy vyjde hromadná doprava levněji než auto, zvlášť při neustále rostoucích cenách benzínu,“ uvedla.

„Pokud se týká chebské MHD, tak tam zatím nic nechystáme,“ řekl ředitel AKV Zdeněk Suchan.
„Vzhledem k tomu, že skončilo první pololetí, tak teď hodnotíme výsledky a čeká nás jednání se zastupitelstvem Chebu,“ sdělil ředitel.
„Co se týká linkové dopravy, je ta otázka otevřená také. Rada kraje nám sice schválila navýšení dotací, ale to pokryje zvýšené náklady na naftu,“ poznamenal.

Růst cen energií znamená zvýšení nákladů řádově o miliony korun i pro České dráhy. Zvyšování cen jízdného ale nebude. „My jsme reagovali na zdražování energií zrušením některých málo využívaných slev a úpravou jízdního řádu k 15. červnu, zdražení jízdného není v nejbližší době aktuální,“ poznamenal mluvčí drah Ondřej Kubala.

Srovnání cen

Vlak z Chebu
do Aše 43 korun
Fr. Lázní 14 korun
Mar. Lázní 43 korun

Autobus z Chebu
do Aše 38 korun
do Fr. Lázní 14 korun
do Mar. Lázní 40 až 46 korun

Autem při průměrné spotřebě 7 litrů a průměrné ceně benzínu 31,70 korun
do Aše asi 66 korun
do Fr.Lázní asi 31 korun
do Mar. Lázní asi 82 korun