Mediální kampaň kolem zákona o reformě policie zmátla řadu motoristů. Zákon ještě nevstoupil v platnost, ale oni se už domnívají, že strážníci nemohou v ulicích měst měřit rychlost.

„S několika takovými případy jsme se už při kontrolní činnosti setkali,“ potvrdil ředitel chebské městské policie Jiří Šmolík. Nový zákon, který pravomoc měřit rychlost strážníkům vezme, začne platit nejdříve od 1. ledna 2009. Do té doby musí řidiči v Chebu stále počítat s tím, že jim strážníci změří rychlost.

Chebská městská policie disponuje vlastním radarem už od konce loňského roku. Za tu dobu se stal postrachem pro neukázněné řidiče. Řada lidí se ale nesmířila s tím, že strážníci tak ve městě suplují úlohu dopravní policie.

„Město jenom koupilo drahou hračku, se kterou teď strážníci šikanují řidiče,“ řekl Martin Tomášek z Chebu. „V Chebu jsou desítky jiných problémů, na které by se měli strážníci zaměřit. Například majitelé psů své miláčky stále venčí bez vodítek, ulice jsou plné prostitutek a bezdomovci si v centru stále dělají co chtějí,“ dodal.

Řada dalších chebských řidičů je přesvědčena o tom, že strážníci jen pomáhají naplnit městskou pokladnu. „Vybírají pokuty hlava nehlava,“ poznamenal další z chebských motoristů Eduard Šulc.

Podobným názorům se ale ředitel chebských strážníků důrazně brání.
„Radar jsme nekupovali kvůli příjmům z pokut, ale pro zvýšení bezpečnosti provozu ve městě. A podle výsledků naší poslední kontrolní akce se nám to už podařilo,“ zdůraznil Šmolík.

V odpoledních hodinách vyrazila do ulic města hlídka strážníků společně s dopravními policisty. „Měřit jsme začali po třetí hodině odpolední v ulici 17. listopadu a pak jsme se s radarem přesunuli do Ašské ulice,“ upřesnil Šmolík. Podle něj obě patří k místům, kde řidiči nejčastěji porušují povolenou rychlost. Výsledky kontroly ho pak příjemně překvapily.

„Když jsme loni začínali s měřením rychlosti, přistihli jsme za hodinu v těchto místech i desítku řidičů, kteří jezdili rychle. Nyní jich bylo šest za celé odpoledne. I to je známka toho, že ve městě se jezdí pomaleji,“ uvedl Šmolík.
Dopravní policie i strážníci podle něj tímto způsobem stále více rozvíjejí spolupráci. Navíc policisté kontrolují, zda strážníci při měření rychlosti postupují správně.