Snad do konce června by se mohli obyvatelé Kateřiny u Skalné dočkat opravy příjezdové cesty do obce. Ta je totiž v katastrofálním stavu. Jedna díra vedle druhé. Místní obyvatelé si na ní pravidelně ničí auta, obuv a oblečení.

„Já mám auto úplně v háji,“ rozčiloval se Jan Marhold. „Zadní náprava je zničená, čepy vymlácené. Manželka musí chodit do práce v holinách, aby nebyla špinavá. Už sem za námi nechtějí jezdit ani příbuzní, a to má dcera džípa,“ řekl. „Nedej bože, aby někdo třeba spadl ze žebříku a polámal se. V sanitě by ho ty díry ještě dorazily. Navíc má sanita dojezd deset minut a jen tolik času jí zabere, než překoná ten kilometrový úsek od Nového Drahova,“ pokračoval.

Stěžují si i další obyvatelé.
„Tak dvakrát do měsíce píchnu pneumatiku,“ uvedl Karel Cízler. „Díry totiž vždy jen vysypou makadamem, který má ostré hrany a to je potom hned píchlá guma,“ sdělil.

„Je to hlavně i špatná vizitka pro turisty, kteří navštíví přírodní rezervaci SOOS,“ přidala se Milena Zikmundová. „Východ z rezervace je právě na této poničené cestě a turisté, aby nemuseli přeskakovat louže a vyhýbat se dírám, vrací se zpátky po okruhu prohlídky,“ poznamenala. „Dřív se aspoň člověk jedné díře vyhnul a projel vedle, ale teď se jedné vyhne a hned je v jiné,“ konstatovala. „Dokonce mi starosta Skalné řekl, že bychom tu vůbec neměli bydlet a nebo, že nemáme jezdit jako blázni,“ zakončila.

„Mám dojem, že si z nás na úřadě dělají srandu. Člověk tady potřebuje auto. Vždyť se musíme dostat do zaměstnání, děti do školy, musíme na nákupy. My nechceme, aby tady byla asfaltka, ale třeba panely, kdyby se sem daly, bylo by to hned jiné,“ přidal ještě Marhold.

„Ano, cesta do Kateřiny je v hrozném stavu,“ potvrdil vedoucí odboru investic Městského úřadu Skalná Milan Klabouch. „My jsme nechali zpracovat tři možné varianty oprav. První byla živice, druhá panely a třetí vyspravení z recyklovaných materiálů,“ vyjmenoval. „První dvě jmenovaná řešení nepřicházejí v úvahu. Jednak by byla drahá a také by to bylo bráno jako výstavba nové cesty, na což je potřeba povolení vlády České republiky. Tady se totiž jedná o přírodní rezervaci,“ vysvětlil. „Necháme tedy udělat to, že cestu rozryjeme, vysypeme ji nějakým materiálem a vyspravíme a poté ji uválcujeme. Mělo by to nějaký čas vydržet. Začít s pracemi máme v plánu už teď na jaře, počítám, že do konce června by to mohlo být hotové,“ slíbil.

„Já jsem tady už pětadvacet let a není rok, aby se cesta nemusela spravovat,“ poznamenal i zaměstnanec přírodní rezervace SOOS Karel Brož. Na starost má zároveň i péči o životní prostředí. „Dvakrát nebo třikrát do roka se díry vysypou nějakou drtí, ta se za chvíli rozjezdí a je to zase stejné,“ řekl. „Na výstavbu nové cesty by opravdu bylo potřeba povolení vlády ČR, ale oprava se může udělat bez něj,“ potvrdil slova Milana Klaboucha.