Na bezpečné spojení města Chebu s okolím si budou muset cykloturisté ještě nějakou dobu počkat. A to i přesto, že se ve městě i jeho okolí do cyklostezek investuje poměrně dost peněz.

„Od roku 2001 dal Cheb do výstavby cyklostezek 40,36 milionu korun. Zhruba devět milionů jsme dostali v nejrůznějších dotacích,“ uvedl chebský místostarosta Miroslav Plevný.

„Zatím máme ve městě několik úseků cyklostezek. Ale jezdit po nich je docela komplikované. Problém je třeba na kruhovém objezdu u Tesca nebo pod nádražím, kde ještě není trasa hotová,“ postěžoval si nadšený chebský cyklista Jaroslav Černý

Kdy bude ale páteřní cyklostezka přes město hotová, si místostarosta zatím netroufá odhadnout.
„Cyklotrasy stavíme postupně. Většinou zároveň s rekonstrukcí ulice, kterou trasa pro cyklisty vede. Zároveň vznikají i chodníky pro pěší, veřejné osvětlení a další infrastruktura pro cyklisty,“ poznamenal místostarosta.

V roce 2004 tak vznikl nákladem 1,7 milionu korun samostatný pruh pro cyklisty v Evropské ulici. Dotace na tuto stavbu činila 540 tisíc korun. V letošním roce chce radnice vybudovat další část cesty pro cyklisty na nábřeží řeky Ohře pod sídlištěm Zlatý vrch. Jeho délka bude 445 metrů a šířka tři metry.
Chebští zastupitelé už také odsouhlasili zakoupení tělesa bývalé železniční trati z Chebu do Slapan a dále do německého Waldsassenu. Nákladem 18 milionů korun zde má vzniknout další část Valdštejnovy cyklostezky, která Cheb spojuje se sousedním Německem. Městskou pokladnu má přijít na osmnáct milionů korun. Také v tomto případě bude Cheb žádat o dotace na její výstavbu.

Na české straně má Cheb s vnitrozemím propojit páteřní cyklostezka Ohře, která vzniká pod patronací Karlovarského kraje. „Nejaktivnější jsou v tomto směru města Cheb a Sokolov,“ poznamenal Milan Zukal z krajského úřadu. Karlovarský kraj podle něj podporuje nejen výstavbu páteřní cyklostezky o délce zhruba 110 kilometrů, ale také značení všech tras, provoz cyklobusů, které poprvé vyjedou tuto sobotu, nebo internetový cykloportál.