Šestiúhelníkový autobusový terminál vyroste možná už brzy na chebském nádraží. Projektová dokumentace má být hotová na konci června tohoto roku. Stavět by se mohlo začít v druhé polovině letošního roku. Stavba ale přinese lidem i velké komplikace. Cestující si v průběhu stavby budou muset zvyknout na zastávky, které budou přesunuty do různých částí města.

„Vlastní přesun zastávek se uskuteční až po zahájení rekonstrukce terminálu,“ informovala mluvčí chebské radnice Martina Kuželová. „Zastávky poputují do třech míst v lokalitě Zlatý vrch a do Jungmannovy ulice,“ doplnila mluvčí.

Lidé se musejí připravit také na to, že na nádraží ubude stávající zeleň.
„K redukci zelených ploch dojde, počítá se ale také se zkvalitněním zelených ploch, jež zůstanou. Více je patrné z dokumentace, do které lze nahlédnout na našem odboru silničního hospodářství a dopravy,“ uvedla Martina Kuželová. Někteří cestující tuto stavbu vítají. „Určitě bude mít tento terminál mnoho výhod,“ řekl Josef Krátký z Chebu. „Současné autobusové nádraží je velice zastaralé. Nejsou tam pořádné přístřešky ani toalety, “ doplnil.

Nový autobusový terminál má přinést lidem i více komfortu při cestování. „Stavba by mohla začít již letos na podzim a trvat by měla rok a půl,“ řekl ředitel společnosti Autobusy Karlovy Vary Zdeněk Suchan. „Celá stavba bude ve tvaru šestiúhelníku, kde po obvodu budou odjíždět autobusy,“ upřesnil Suchan. Mimo to má být v terminálu i dispečerské středisko. Lidé si budou moci přečíst informace o odjezdech autobusů a vlaků v elektronické podobě. „Kromě digitálních jízdních řádů budou na nádraží i ty papírové,“ podotkl Suchan.

Cestující se také mimo jiné mohou těšit na to, že při přestupu od autobusu do vlaku nezmoknou, když bude pršet. „Připravujeme takový projekt, který umožní všem lidem, aby se k vlaku dostali bez deštníku. To bude řešeno přístřeškem, který povede až k hlavní budově nádraží,“ upřesnil Zdeněk Suchan. Nový terminál bude myslet také ve velké míře na vozíčkáře.

„Samozřejmé je, že celý prostor nového autobusového terminálu nabídne bezbariérový přístup. A navíc plánujeme dokoupit ještě několik nízkopodlažních autobusů,“ řekl Zdeněk Suchan. V průběhu stavebních prací budou další autobusové linky přesunuty na parkoviště vedle nádražní budovy. „Bude potřeba omezit stávající plochu parkoviště před nádražím. Konec stavby předpokládáme v roce 2011,“ doplnil Suchan. „Autobusový terminál tu je třeba,“ řekla seniorka Marie Šindelářová z Chebu. „Když jede nyní autobus na nádraží, je to jako tankodrom. Při jízdě se kýváte ze strany na stranu, a to je strašné.“

Společně se stavbou autobusového terminálu by se měly začít opravovat také perony na chebském vlakovém nádraží. „Rekonstrukce nástupišť byla letos zařazena do plánu zpracování přípravných dokumentací,“ řekl mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Pavel Halla. „Pokud se podaří v roce 2010 zadat zpracování projektu stavby, mohla by se rekonstrukce uskutečnit v roce 2011. Bezbariérový přístup na nástupiště bude projednáván v souvislosti s projektovou dokumentací,“ doplnil.