S bezohledností řidičů a chodců se každý den musejí potýkat příslušníci záchranných složek. Při rychlé jízdě k závažným případům jim řidiči nedávají přednost, chodci přecházejí přímo před vozidly.

Nejzávažnějším příkladem za poslední dobu je havárie hasičského vozidla u Staré Chodovské. Tomu z vedlejší silnice vjelo před kola osobní auto. Jen díky pohotové reakci řidiče osmnáctitunového kolosu, který včas strhl řízení, nezůstali na silnici mrtví.

„Náš řidič udělal maximum, co mohl. Pokud bychom na osobní auto najeli, tak by tam nikdo neměl šanci na přežití. Takhle jsme to odnesli akorát my a naštěstí se nikomu nic zásadního nestalo,“ říká s odstupem času velitel Sboru dobrovolných hasičů v Chodově Jiří Kiss.

Stává se ale i to, že i když řidiči výstražná znamení respektují, tak často svojí snahou uvolnit silnici spíš průjezd hasičských aut komplikují. Jakmile totiž zaslechnou sirénu nebo uvidí blikající majáky, okamžitě zastaví u krajnice. A to i v zatáčkách nebo v místech, kde není možné kolem nich bezpečně projet. Není také žádnou výjimkou, když takto zastaví řidiči v obou směrech a strojník hasičské cisterny pak jen kličkuje z jedné strany silnice na druhou.

„U nás je to stejné,“ poznamenal krajský mluvčí záchranky Lukáš Hutta. „Čeští řidiči neuhnou, i když také nemůžeme paušalizovat,“ uvedl. „Stává se dokonce, že se někdo snaží houkající a rychle jedoucí sanitku předjíždět,“ přidal svou zkušenost. „Nejhorší je, když se to stává cestou k pacientovi, zpátky už je dotyčný zajištěn, tak se tolik spěchat nemusí,“ dodal. To policisté si nestěžují. „Většinou řidiči uhnou, jen když je dopravní špička, tak to trvá déle,“ přidal se chebský policejní mluvčí Ladislav Böhm. „Sirény na policejních vozidlech jsou dost hlasité,“ doplnil.

„Pokud spatříte zásahový automobil našich hasičů jedoucí s výstražnými světelnými a zvukovými znameními, zůstaňte stát u pravého okraje vozovky, pokud stojíte. Co nejrychleji zajeďte k pravému okraji vozovky a zastavte, pokud jedete. Vyčkejte, dokud hasiči nepřejedou. Uvědomte si, že řidič rozjeté zásahové cisterny plné vody nemá mnoho možností, jak zabránit kolizi, pokud toto nebezpečí vyvoláte,“ apeluje tiskový mluvčí krajských hasičů František Petr. Totéž platí i pro ostatní vozy s modrým majákem. „Já považuji za povinnost dát prednost autu zachraňující životy,“ řekl Cheban Karel Špaček.