Také chebští nakupující mají špatné zkušenosti s některými obchody a nabízenými slevami.

„Sezónní slevy jsou doprovázené velkou reklamní kampaní, která má ovšem především za cíl dostat zákazníky po Vánocích znovu do obchodů,“ upozorňuje mluvčí Sdružení na obranu spotřebitelů (SOS) Ivana Picková. „V nich například zjistí, že 60 – 70 procentní sleva je ve skutečnosti nižší, než obchodník tvrdí. Někteří spotřebitelé si také stěžují, že u zlevněného zboží není uváděna původní cena, ale pouze nová, že prodávající na zboží poskytují pouze šestiměsíční nebo roční záruku, protože je ve slevě a tak dále. To samozřejmě není pravda, i pro zboží v sezónní slevě platí dvouletá záruka,“ upozorňuje Picková.

Podle informací spotřebitelů se v některých obchodech stává, že původní cena, za kterou se zboží prodávalo před dvěma dny, je navýšena, aby prodávající vzbudil zdání, že sleva je vyšší, než je tomu ve skutečnosti. Také v tomto případě jde o porušení zákona o ochraně spotřebitele. Narazí-li kupující na porušování zákona, mohou kontaktovat SOS na telefonické lince 900 08 08 08, či na stránkách www.spotrebitele.info.