Na Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) se obracejí spotřebitelé s dotazy, co se změní se spotřebitelskými právy od našeho vstupu do Schengenského prostoru. Operují pojmy jako eurozáruka a podobně v přesvědčení, že nyní budou mít naprosto stejná práva ve všech zemích tohoto otevřeného prostoru.
Zejména obyvatelé Chebska jsou zvědaví, jak to je se spotřebitelskými právy.

„Ale i když se o ní stále mluví, neexistuje nic jako eurozáruka, tedy právo spotřebitele reklamovat ve své zemi ty výrobky, které koupil v jiné zemi Evropské unie,“ připomíná mluvčí SOS Ivana Picková.
„Celoevropsky působícící výrobní společnosti, které poskytují i u nás servis pro výrobky koupené v jiné zemi EU, bychom spočítali na prstech jedné ruky,“ upozorňuje Picková.

„Spotřebitelé by si před výhodným nákupem v zahraničí vždy měli uvědomit, že mohou mít doma problémy s reklamacemi i servisem,“ dodává.
Protože odstranění hranic povede k nárůstu drobných přeshraničních nákupů, zintenzivňuje SOS spolupráci s partnerskými organizacemi v Německu, Polsku, Slovensku a Rakousku, působícími v příhraničních regionech.
Při problémech se vzdálenějšími částmi EU je vhodné se obrátit na specializované Evropské spotřebitelské centrum.