„Drahousek Zakaznik, Ceska Sporitelna docasny prerusit tvuj ucet. Duvod: Karta Cislo nedostatek. My naridit tebe az k cely neurc. clen ucet aktualizovat asi tolik my pocinovat odemknout tvuj ucet,“ takto doslova začíná email, který obdrželo mnoho lidí i na Chebsku. Už jen to by mělo být samo o sobě dostatečným varováním, aby klienti České spořitelny na žádosti o kliknutí na webový odkaz uvedený ve zprávě nereagovali. Po vstupu na stránky v emailu budou totiž požádáni o zadání osobních údajů a PINu k platební kartě.

„Česká spořitelna žádnou takovou zprávu klientům nerozesílala,“ reaguje Česká spořitelna v tiskovém prohlášení. „S klienty nikdy prostřednictvím emailu nekomunikuje o tak zásadních záležitostech, jako je například zabezpečení. Proto, prosím, na email nereagujte a nezadávejte žádné požadované údaje,“ píše tisková mluvčí Klára Gajdušková. Pokud někdo údaje zadal, měl by kontaktovat Českou spořitelnu.

„Lidé by měli být opatrní, “ myslí si i Karel Švehla z Chebu.