Chebsko - Mrazy posledních dní stále komplikují dopravu v regionu. Odborníci upozorňují, že čím více je ručička teploměru pod bodem mrazu, tím se zvyšuje riziko prasknutí kolejnice. Pracovníci drah však průběžně stav kolejí kontrolují a zatím na Chebsku nehrozí, že by některé koleje praskly. Nyní museli však technici řešit komplikaci na františkolázeňském železničním přejezdu.

„V úseku Františkovy Lázně Hazlov došlo k provozní závadě poruše traťového zabezpečovacího zařízení. Došlo k obsazení kolejového obvodu a uzavření přejezdu PZZ v km 8,349, přes který byla zavedena jízda na písemný rozkaz,“ sdělil mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Pavel Halla.

Zaměstnanci drah, který má na starost poruchy, se podařilo poruchu odstranit. „Pracovník poruch nalezl cizí vodivý předmět v blízkosti lan na důležitém konci kolejového obvodu. Po jeho odstranění byla závada (obsazení úseku) odstraněna. Nešlo tedy v tomto případě o lom nebo porušení celistvosti kolejnice,“ ubezpečil Halla.

Lidé z Františkových Lázní si mysleli, že někde praskla kolej. „Závory na přejezdu byly dlouho dole, myslel jsem si, že praskla někde kolej,“ řekl Martin Černý z Františkových Lázní. Podle odborníků se riziko poškození koleje zvyšuje s hodnotou mrazu. „Čím větší mrazy, tím větší riziko vzniku lomů, zejména na bezstykové koleji (svařené),“ vysvětlil Halla. „Ovlivňujícími faktory jsou její stáří, technický stav a typ svršku (technologie svařování, držebnost upevňovadel, tvar kolejnic) a v neposlední řadě také stav kolejových vozidel,“ řekl mluvčí.

Pokud dojde k poničení kolejnice vlivem mrazu, může mít vlak kvůli opravám zpoždění. „Z důvodu provozních závad může dojít k časově omezené výluce příslušného traťového úseku za účelem opravy a obnovení provozuschopnosti, případně k zavedení pomalých jízd do doby definitivní opravy,“ dodal Halla.