Město Cheb ji chce postavit jen v případě, že získá dotaci. Nová lávka totiž vyjde zhruba na 100 milionů korun, a pokud by ji město platilo celou ze svého, nezbylo by dost na další investice ve městě.

„S 300 metrů dlouhou lávkou stále počítáme, do konce roku chceme mít připravenou projektovou dokumentaci a na začátku roku příštího chceme požádat o dotaci na stavbu. Velkou šanci na její získání nemáme, ale zkusit to chceme,“ sdělil chebský místostarosta Miroslav Plevný. O dotaci požádá město Cheb u Státního fondu dopravní infrastruktury. Projektová dokumentace této velké lávky vyjde na 2 miliony korun.

Komplikace s výstavbou lávky začaly poté, co železničáři odmítli, aby v kolejišti zbyly staré pilíře mostní lávky. Došlo tak k její úplné demolici a návrhu nové konstrukce, kterou odsouhlasilo už minulé vedení. „V novém technickém řešení se předpokládá zavěšení lávky nad kolejiště tak, aby mezi kolejemi pilíře lávky nestály. Demolice staré lávky na Švédský vrch vyšla město Cheb na 4 miliony korun. Celkem 300 metrů dlouhá a 300 tun vážící ocelová lávka je hlavní spojnicí mezi centrem a městskou čtvrtí.

Nyní musejí občané, kteří bydlí v Hájích, ke svým domovům oklikou kolem rušné silnice, kde bývalé vedení nechalo udělat provizorní chodník. Lidé chodí po panelové cestě, kterou město nechalo vyčistit.

„Sice je hezké, že město nám aspoň trochu zpříjemnilo cestu k našemu domovu, ale budu ráda, když se podaří novou lávku postavit, velmi výrazně mi zkracovala cestu do práce a z ní. Teď když jdu okolo, naberu zpoždění více než čtvrthodinové,“ sdělila obyvatelka Jana ze Švédského vrchu.

A co všechno se na náhradní cestě na Švédský vrch změnilo?

„Když byla kolem cesty vysoká tráva, různé křoviny, mohlo to přeci jenom v procházejících vzbuzovat obavy. V uplynulých měsících došlo například k lokálním výspravám samotné cesty nebo k plánování chybějícího veřejného osvětlení,“ sdělil bývalý starosta města Chebu Zdeněk Hrkal. „Pracovalo se i pod železničními viadukty ve Vrázově ulici. Na pravé straně ve směru od města vznikl nový chodník, takže frekventovanou komunikaci už nemusí dnes lidé přebíhat. U panelové cesty za viaduktem pak nechal také Nadační fond Historický Cheb obnovit historická boží muka z roku 1730,“ podotkl bývalý starosta.

Lávku v minulosti využívali nejen chodci, ale také cyklisté, kteří tudy mohli sice kolo pouze vést, nicméně se snadněji dostali na druhou stranu.

„Je škoda, že lávka je pryč, byla to opravdu zkratka a já neustále doufám, že se ji nakonec podaří získat, že požadovanou dotaci město získá,“ dodal cyklista Martin.

Dnes už bývalá lávka, která vedla přes chebské nádraží, sloužila pro zaměstnance železničního depa a následně ji začali využívat obyvatelé Švédského vrchu a zaměstnanci tamní provozovny Hnědouhelných dolů a briketáren (HDB).