Tu zbouralo město v loňském roce kvůli jejímu havarijnímu stavu. Nyní se lidé k domovům dostávají po trase o několik kilometrů delší. Podle nejnovějších informací bude o celé lávce jasno letos v létě. Její případná výstavba ale bude drahá, vyjde na zhruba 100 milionů korun.
„Momentálně je naším cílem podat dotaci na Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI), do března letošního roku bychom chtěli mít kompletní dokumentaci. Pokud všechno půjde podle našich představ, v létě bychom měli znát výsledek,“ sdělil chebský starosta Antonín Jalovec.
Pokud se povede na lávku získat dotaci, vybuduje město tuto spojnici přes chebské nádraží s profilem 3 metrů, což umožní relativně pohodlný pohyb chodců.
„Lávka bude bezbariérová, jedná se o variantu částečně zavěšené lávky, protože Správa železniční dopravní cesty nedovolila, aby zůstaly zachované patky lávky v kolejišti,“ vysvětlil starosta města.
A na kolik by výstavba lávky vyšla? To se v tuto chvíli ještě přesně neví, odhadem by to však bylo kolem 70 milionů, k tomu se musí připočítat daň a také platby za výluky. Takže řádově by se mělo celkem jednat o zhruba 100 milionů korun.
„Stále platí, že se bude stavět jen v případě, že bude výrazná dotace ze SFDI. Město by mohlo pro financování výstavby lávky použít i peníze z průmyslového parku, kde by obdrželo finance za prodej nějakých lukrativních pozemků,“ podotkla tisková mluvčí města Chebu Simona Liptáková.
Lávka přes chebské nádraží bude měřit 300 metrů a bude mírně klenutá. Demolice staré mostní ocelové konstrukce na Švédský vrch vyšla město Cheb na 4 miliony korun a trvala několik dní a nocí.