Jak lidi naštvat, snadno a rychle – tak by se podle některých mohla jmenovat nová reklamní akce skupiny ČEZ. Vybrané zákazníky společnost obdarovala těžítky. Jedno přišlo i na chebské gymnázium. Jenže v době ekonomických škrtů dárek působil opačným dojmem, než bylo v plánu.

Legrace?

Služba PPL vozí do chebského gymnázia zásilky běžně. Jaké bylo ale překvapení pracovníků školy, když zjistili, že je v jednom z balíčků dárek. Radost však brzy vystřídal vztek. „Je docela nehorázné zdražovat elektrickou energii a přitom takhle rozhazovat peníze,“ uvedla Šárka Zapletalová z chebského gymnázia.

Těžítko mělo nalákat zákazníky

Michaela Jirovcová, mluvčí Skupiny ČEZ pro západní Čechy potvrdila, že takové dárky opravdu rozesílali vybraným zákazníkům. „Dělo se tak v rámci naší kampaně na prodej plynu,“ uvedla.

Klienty, střední a menší firmy, mělo těžítko s nadsázkou přesvědčit, aby začali odebírat i plyn.

„Nejde o nijak vysokou položku. ČEZ by nechtěl, aby to bylo chápáno jako plýtvání, protože vše máme spočítané,“ dodala s tím, že vše bylo myšlené pouze jako milý dárek k nabídce. „Stejně tak cena dopravy není tak velká, pokud jde o větší množství zboží,“ vysvětlila.

Šetřit a šetřit…

Ani takové vysvětlení však před obyvateli Chebska neobstálo. „Všichni musí šetřit,“ řekl Ladislav Štěpánek z Chebu. „A tohle se mi jako šetření nezdá. Případ se mi nezdá úsměvný, spíš k pláči.“