Podle odborníků se na české straně musí zejména opravit železniční svršek, který má nevyhovující podklad. Podle obyvatel Aše je dobře, že se trať znovu otevře.

Desítky milionů bude stát úprava železnice u Aše v rámci rekonstrukce a zprovoznění úseku Aš Selb. Práce na české straně již začaly. Rozsáhlejší opravy by se měly podle odborníků uskutečnit příští rok.

„Rekonstrukce trati Aš Aš, státní hranice poběží na několika úrovních," řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla. „Připravuje se studie proveditelnosti investiční akce, kterou bychom si přáli zařadit do plánu investic v příštím roce. Momentálně jednáme s německou stranou, protože v úseku státní hranice jsou koleje v oblouku a je tam starý železniční svršek na ocelových pražcích," informoval mluvčí. „Aktuálně je vyčleněno přibližně dvacet milionů korun na vyřezání stromů u tratě, diagnostiku, co všechno je tam potřeba udělat, nehledě na to, jakou infrastrukturu zvolí německá strana včetně zabezpečení a ovládání, které má umožnit komunikaci s naším systémem," upřesnil Halla.

Lidé se stavbou souhlasí. „Je určitě dobře, že se vlaky mezi Aší a Německem opět rozjedou," řekl Anton Zubr z Aše. „Obzvlášť když se u nás v minulosti odehrál útěk vlakem přes hranice," usmál se Zubr.