Zdržení na cestách je mnohdy rozčílí k nepříčetnosti, ale dostávají alespoň šanci na jistou kompenzaci.
„Dojíždím vlakem každý den do zaměstnání a zřídka se mi stává, že bych přijela včas,“ svěřila se Aneta Majerová z Chebu.

„Naposledy jsme hodinu čekali, než spoj vpustí do stanice. Pochopila bych, kdyby zpoždění bylo několik minut, ale někdy je časová prodleva nehorázná. Za nemalé peníze, které jízdenky stojí, bych ráda měla odpovídající služby.“

Cestující, který se cítí poškozen, má nyní nově právo uplatnit u Českých drah zpožděnku. „Projekt odstartoval v září,“ uvedl Radek Joklík z tiskové kanceláře. „Žádost o proplacení vydává personál vlaku. Nárok na kompenzaci mohou uplatnit ti cestující, kteří do cílové stanice přijeli o více než hodinu později.“ Na vyjádření a případné odškodnění si občané počkají třicet dní. „Zákazníci, kterým uznáme stížnost za oprávněnou, nedostanou hotové peníze, ale slevu na další nákup jízdenky,“ řekl Joklík.

Projekt funguje krátce a dráhy ho vyhodnotí až příští měsíc. „Zatím nemůžeme uvést přesný počet stěžovatelů ani výši, kterou jsme cestujícím vyplatili na slevách. V současné době víme, že v realizaci odškodnění nastanou změny a bude pokračovat i v příštím roce,“ dodal.

(bež)