Nedovolali jste se na tísňovou linku chebské městské policie nebo rychlou záchrannou službu? Není se čemu divit. Nudící se chebské děti se několik hodin bavily telefonováním na linky tísňového volání 156 (městská policie) a 150 (záchranka).

„První volání jsme zaznamenali v pondělí ve 12.14 hodin a poslední volání jsme zaznamenali ve 14.54 hodin,“ informoval o počínání skupinky dětí velitel chebské městské policie Jiří Šmolík. Jejich chování tak podle něj mohlo zkomplikovat situaci lidí, kteří potřebovali akutní pomoc chebských strážníků.
„Odpoledne v 17.04 hodin se na nás se žádostí o pomoc obrátila i dispečerka rychlé záchranné služby. Děti volaly i na jejich linku,“ dodal Šmolík.
Strážníci už téměř jistě vědí, ze kterých telefonních automatů mládež tísňové linky blokovala. „V podezření máme skupinku nezletilců a malé děvče v zelených šatičkách, které telefonovalo. Našli jsme je na záznamu z bezpečnostního kamerového systému. Rodiče by měli vědět, co jejich potomci o prázdninách dělají a věnovat jim pozornost,“ postěžoval si velitel městské policie.

Děti, které často volají na tísňové linky, si neuvědomují, že mohou způsobit neštěstí.

„Je to problém, se kterým se hlavně v létě čas od času setkáváme,“ řekl mluvčí Hasičského záchranného sboru v Karlových Varech František Petr. „Naši operátoři na lince 112 jsou ale zkušení a situaci dokáží rychle odhadnout a podobné žerty dětí a mládeže rychle odhalí,“ poznamenal mluvčí.

„To víte, jsou prázdniny a děti se nudí. Zasloužily by pořádný výprask,“ reagoval na náš dotaz chebský senior Eduard Šulc a pokračoval: „Jenže co s nimi mají rodiče o prázdninách dělat, když babičky ještě musí chodit do práce a pobyt na táboře je strašně drahý.“