„Podle mě je lepší chodit do školy, protože se můžeme pedagogů na učivo zeptat, osobně probrat učební látku a poradit se, pokud něčemu nerozumíme," uvedla studentka Střední zdravotnické a vyšší odborné školy v Chebu Veronika Müllerová. „Když dostáváme úkoly on-line, občas se stane, že zadání není úplně jasné, takže se pak situace komplikuje. Ve škole bych se rovnou zeptala pedagoga, aby mi zadání upřesnil, to mnohdy při on-line výuce nejde. Ale musím říct, že jinak je komunikace s učiteli výborná, ale ten osobní kontakt tam chybí. Studuji obor Masér ve zdravotnictví a je problém, že nemůžeme mít praxe, kde bychom si masérské techniky mohli vyzkoušet. Dnes jsme se do školy vrátili, abychom mohli praxe zase mít, ale doteď jsme se učili jen teorii. A praxe je u našeho oboru obzvlášť důležitá," poznamenala studentka.

Ze současného systému řízení škol je znepokojen i ředitel Střední zdravotnické a vyšší odborné školy, Zdeněk Hrkal.

„Školu máme připravenou, všechny prostory pravidelně dezinfikujeme a dbáme na to, aby se nám tu žáci nepotkávali, tak abychom vyhověli všem nařízením," sdělil Zdeněk Hrkal. „Nicméně bych chtěl podotknout, že mě velmi mrzí, že ministerstvo školství zatím neuvažuje o tom, že by zjednodušilo letošní maturity. Zatím nám bylo sděleno, že nic se měnit nebude a maturity zůstanou stejné, jako doposud. Studenti maturitních ročníků chodí ale pomáhat do nemocnic v Karlovarském kraji s pacienty, kteří mají covid-19 a mnohdy pracují i čtyřicet hodin týdně. A k tomu všemu se mají připravovat na maturitu. Mám za to, že toho je na studenty poměrně hodně. Zatím se tedy podle mých informací všichni poctivě připravují, nicméně se může stát, že nakonec to učivo stíhat nebudou," sdělil ředitel.

Vedení školy proto začalo uvažovat o tom, jak by studentům vstup k maturitám usnadnilo.

„Hledáme několik cest, jak studentům pomoci. Jedna z nich je ta, že studenti, kteří v nemocnicích pomáhají, mají tuto pomoc v rámci praktické výuky, při které získávají obrovské zkušenosti, a je možné, že bychom jim práci v nemocnici uznali jako přípravu k maturitě. A některé dny by měli i teoretickou přípravu k maturitě. Myslím, že jde o vstřícný krok, tak abychom je připravili na maturitní zkoušku. Zatím to nemáme jisté, budeme o tom ještě jednat se studenty a s ostatními pedagogy," poznamenal Zdeněk Hrkal.