Nikdo na nás nebere ohled, tvrdí lidé, kteří bydlí v okolí bývalé tržnice Dragoun v Chebu. Trnem v oku jim je nejen nepořádek v okolí staveniště nového obchodního centra, ale také podoba budoucích komunikací.

„Nový kruhový objezd u hlavního vjezdu do areálu je úzký,“ upozornil Stanislav Horáček z Chebu. Ten se obává toho, že úzké ulice k tomuto kruhovému objezdu vůbec nebudou stačit očekávanému provozu.
„Všiml jsem si, že i jedno osobní auto zabere téměř celou vozovku objezdu. A co potom německé autobusy, které budou jistě jezdit do té části obchodního centra, kde budou vietnamské obchůdky,“ dodal znepokojeně.

Obyvatelé se obávají nejen budoucí dopravy, ale také současného stavu.
„Bydlím přímo proti vjezdu do nového obchodního centra v domě, který pochází z roku 1905. Kvůli stavbě nám praskají omítky. Všichni se bojíme o střechu nad hlavou,“ uvedl Jiří Vaňura.
On sám, ani ostatní nájemníci v domě neví, jak budou v sousedství velkého obchodního centra žít. Kvůli nové kruhové křižovatce přišli nejen o místa na parkování.
„Někteří nájemníci ještě topí uhlím. Vždyť dodavatel nebude mít to uhlí kde složit. V křižovatce to určitě nepůjde,“ dodal Vaňura.

Není sám, kdo tvrdí, že velké nákupní centrum nemá stát uprostřed více jak stoleté zástavby. Obyvatelé okolních domů budou mít jen výhled na vyasfaltované plochy plné parkujících aut. V době, kdy se ale o využití areálu bývalých kasáren jednalo, se do výběrového řízení přihlásily tři firmy, z nichž podmínky splnil jen současný investor, teplický podnikatel Jaroslav Třešňák.

Jeho chebského zástupce Pavla Hroudy jsme se proto zeptali, jak to s kruhovým objezdem vlastně je.
„Původně zde měla stát klasická křižovatka. Na zásah státních orgánů jsme ji museli předělat na kruhovou,“ reagoval na otázky Pavel Hrouda. Podle něj musel investor kvůli této změně plánů utratit o tři miliony korun víc.
„Na základě žádosti místních obyvatel jsme také upravili výšku obrubníků u kruhového objezdu. Jsou snížené, aby na ně mohl pohodlně najet například automobil s uhlím,“ dodal Hrouda. Parkovací místa zde ale nebudou. Podle Hrouby budou obyvatelé moci už za měsíc parkovat bezplatně v přilehlém obchodním centru.
„Pokud jde o samotné rozměry kruhové křižovatky, tak ty odpovídají všem normám. Mohu navíc obyvatele ulice ujistit, že tudy nepovede trasa pro zásobovaní obchodního centra,“ zdůraznil Hrouda.

Komentář k tomuto článku najdete zde:

Psali jsme o Dragounu

Rok už snáší hluk a prach. Teď přišla další pohroma

Stavbaři začali likvidovat poslední objekty kasáren

Šanci budou mít všichni

Chebané se musí připravit na oblaka prachu

Trhovci na Dragounu zůstanou pořád

Ze staveniště obchodního centra se valí tuny bláta