„Nepřesné údaje se týkají například částek za celou rekonstrukci, které se několikrát před zahájením prací měnily. A to výrazným způsobem směrem nahoru,“ sdělil starosta Antonín Jalovec.

Pochybnosti se podle vedení radnice týkají i zdůvodnění zmíněného navyšování částek.

„V jednom případě bylo zdůrazněno, že zvýšení částky je kvůli statickému zajištění budoucí přístavby šaten, a posléze se ukázalo, že to byla jen část důvodů a ostatní opodstatnění tam byla zastřená,“ vysvětlil Antonín Jalovec.

Od začátku, co se stavba začala plánovat, nastala řada problémů. Jedním z nich je například to, že ačkoliv město opakovaně žádalo o dotaci, následně ji nezískalo. Pak jedna z firem, která výběrové řízení na rekonstrukci vyhrála, od smlouvy odstoupila ještě před začátkem stavebních úprav a město tak muselo vypsat výběrové řízení nové. „Zjistili jsme například i to, že stav tribuny, která se v areálu nachází, není zdaleka v tak špatném stavu, jak bylo v dokumentech uvedeno,“ upozornil starosta.



Správce areálu původně opakovaně upozornil na to, že stav tribuny je velmi kritický. To se při dalším zkoumání nepotvrdilo.
„Areál je teď rozbouraný, a i kdyby se ukázalo, že je záchrana tribuny možná, tak už to neumožňuje její zachování,“ podotkl Antonín Jalovec.
„Podle současného vedení města je celý projekt na rekonstrukci Lokomotivy obestřen tolika pochybeními, a utajenými a nevyřčenými informacemi, že mi to připadá velmi komplikované a problematické. Město nyní bude jednat o tom, jak celou situaci řešit a kterou variantu nakonec posvětit. V úvahu připadá i varianta minimalistického řešení,“ dodal starosta.

Původní návrhy z roku 2004 počítaly s celkovou částkou na opravu ve výši 240 milionů korun. Pokud by se zrekonstruovala Lokomotiva pouze v minimalistické verzi, náklady by byly zhruba 17 milionů korun.