„Dosud se občané Mariánských Lázní seznamovali s dokumenty na úřední desce v přízemí budovy radnice,“ informoval starosta Mariánských Lázní Martin Kalina. Město kvůli stěhování z prostor radnice změnilo nejen místo umístění úřední desky, ale také její vzhled. „Digitální úřední deska je nově umístěna v areálu městského úřadu v Chebské ulici a plně nahrazuje stávající klasickou úřední desku, kde se zveřejňovaly dokumenty v papírové formě,“ řekl starosta. Původní nástěnky zůstanou z důvodu plánované rekonstrukce budovy radnice prázdné.

Ovládání nového panelu s velkým dotykovým displejem umožňuje občanům města prohlížení úřední desky kdykoli. „Občan na digitální úřední desce najde nejen vyvěšené úřední dokumenty, ale i další informace. Může si prohlédnout webové stránky města, turistické stránky nebo stránky informačního centra,“ uvedl. K dispozici mají lidé i kalendář kulturních a sportovních akcí ve městě a blízkém okolí.

Digitální úřední deska, jejíž ovládání je jednoduché a intuitivní, je přístupná i pro invalidní občany. „Ti mohou panel ovládat pomocí tlačítka se symbolem vozíčkáře. Tím se dotyková část přesune dolů a i člověk sedící na invalidním vozíku je schopen panel ovládat,“ popsal ovládání pro handicapované občany starosta.