VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Je libo zahlédnout magický meteorický roj Perseidy?

Zámek Kynžvart – Až sedmdesát padajících hvězd za hodinu budou moci spatřit všichni, kteří dorazí na zámek Kynžvart. Uskuteční se tady totiž Hvězdný piknik na ostrůvku, při němž budou příznivci astronomie sledovat magický meteorický roj Perseidy.

12.8.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Lukáš Kaboň

„Během noci z 12. na 13. srpna dojde k nejhustší frekvenci známého meteorického rojení prachových částic rozpadlé komety 109P/Swift – Tuttle objevujících se v souhvězdí Persea,“ přiblížil kastelán kynžvartského zámku Ondřej Cink. Při jasném nebi bude po půlnoci kulminace dosahovat až sedmdesáti padajících hvězd za hodinu „Aktivita meteorického roje, někdy nazývaného Slzy svatého Vavřince, bude výrazně aktivnější až do čtvrté hodiny ranní,“ podotkl.

Pro pozorování padajících hvězd je nutná naprostá tma, proto budou příchozí pozorovat tento roj na louce před zámkem. Nebude ale chybět ani doprovodný program. „Správa zámku nabízí promítání v kupolovém planetáriu, astronomické interaktivní hry, výtvarnou dílnu a předpůlnoční pohoštění pro vysílené pozorovatele nebeských lánů,“ uvedl Ondřej Cink.

V případě, že počasí nedovolí samotné pozorování, uskuteční se vedle doprovodného programu povídání o meteorických rojích v sále zámku. Akce se uskuteční v sobotu 12. srpna od 21.30 hodin.

Autor: Jana Bežáková

12.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Krize basketbalistek Lokomotivy (v bílém) pokračuje. Děvčata nestačila ani na Slovanku Mladá Boleslav
10

Trápení basketbalové Lokomotivy pokračuje

Hokejisté HC Energie (v zeleném) hostili tým Havířova.
23

Energie si poradila i s Havířovem

Kraj je atraktivním místem pro turisty. Stále jich přibývá

Karlovarský kraj – Kromě tuzemských návštěvníků byli především Němci, Rusové a Číňané nejčastějšími hosty ubytovacích zařízení v Karlovarském kraji v období od ledna do konce září.

Olympie hraje jako jediná doma. Viktoria už v pátek

Karlovarský kraj - Poslední kolo podzimní části Fortuna divize A mají před sebou fotbalisté karlovarské Slavie, Olympie Březová a Viktorie Mariánské Lázně.

Žáci se dozvědí víc o moderních dějinách

Chebsko - Školy z Chebska se zapojují do 13. ročníku projektu Příběhy bezpráví, prostřednictvím kterého se žáci a studenti seznamují s moderními československými dějinami.

Nekradl poprvé. Policejní obvinění přijde muži do věznice

Mariánské Lázně - Drogerii, alkohol či oblečení za takřka 10 tisíc korun ukradl z obchodů v Mariánských Lázních čtyřiadvacetiletý místní muž.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.