Ani o jednu ve správním řízení, které je nyní přerušeno, ovšem neprojevil zájem jako nový vlastník. Hejtmanův náměstek Petr Navrátil (ČSSD) řekl, že vlastnictví tratí a zájem o jejich zachování nelze spojovat.

Úsek z Aše na hranice je podle Navrátila v relativně dobrém stavu a nebylo by asi nutné do jeho zprovoznění příliš investovat. Nesouhlasné stanovisko kraje k jeho zrušení podporuje rovněž sdružení pro osobní dopravu ZV ÖPNV Vogtland z Bavorska kvůli záměru obnovení osobní dopravy v úseku Aš – Selb – Plössberg. „Kdy vydá Správa železniční dopravní cesty nějaké stanovisko, zatím nevíme,“ poznamenal Navrátil.

„Železnice mezi Loktem, Krásným Jezem a Horním Slavkovem je v mnohem horším stavu,“ konstatoval náměstek. Podotkl, že si její část o víkendu prošel a řada závad odpovídá zjištěním SŽDC. Týká se to například sesuvů zeminy na trať, chybějících kolejí a rozpadlých opěrných zdí. „Vzniká orientační návrh, kolik by opravy stály. Kraj připravuje jízdní řád a jsou tři varianty, jak by mohl provoz vypadat,“ uvedl náměstek.

„Buď by mohla být znovu provozována celá trať mezi Horním Slavkovem a Loktem, což by znamenalo opravu celé délky železnice. Druhou variantou je jen částečný provoz mezi Horním Slavkovem a Krásným Jezem a třetí provoz mezi Horním Slavkovem a Loktem,“ uvedl Navrátil. „Jestli bude nějaká z variant uvedena do života, záleží na řadě okolností. Jednání dále trvají a kromě kraje se jich účastní další subjekty,“ dodal Navrátil.
Jako nejjasnější se Navrátilovi zdá osud železnice mezi Protivcem a Bochovem na Karlovarsku. V tomto případě SŽDC zahájila správní řízení o změně kategorie regionální dráhy na vlečku.

To by podle náměstka odpovídalo charakteru využití této trati. O zachování provozu má zájem ČD Cargo a loni po této trati projelo 215 vlaků.
„Osobní dopravu zde kraj objednávat nebude, nemá to smysl. Nákladní doprava ale trať určitě využije,“ řekl Navrátil.