Těla dvou mladých mužů, kteří více než před měsícem utonuli při raftingu v Radošově na Karlovarsku, se ještě nepodařilo objevit. Tehdy se u tamního jezu převrátil raft se čtyřčlennou posádkou. Právě tato nešťastná událost byla impulsem pro svolání schůzky mezi karlovarským hejtmanem Josefem Pavlem a starostou Kyselky Josefem Janátem. Řešili, zda by se dva nejnebezpečnější jezy na řece Ohři – v Radošově a Tuhnicích – nemohly na Karlovarsku upravit tak, aby byly pro vodáky alespoň trochu bezpečnější.

„Dnes jsem tuto otázku navíc konzultoval s generálním ředitelem Povodí Ohře. S úpravou souhlasí. Konkrétně u toho radošovského však důvodem problémů není technický stav jezu, ale právě neukázněnost vodáků, která je mnohdy ovlivněná i alkoholem. I kdybychom tento jez stavebně upravili, situace na něm by se proto stejně asi nezměnila,“ konstatoval hejtman.

Jiný názor má vedení Povodí Ohře a kraje na stav tuhnického jezu. „Tam technický problém je, ale dá se s ním něco dělat. Nabízí se určité řešení. Bude to investice kolem patnácti milionů korun a už na tom na kraji pracujeme. Nyní je nejdůležitější sehnat peníze. Chtěli bychom je získat z evropských titulů,“ upřesnil Pavel s tím, že přestavba tuhnického jezu by měla začít nejdříve v příštím roce.

„Kdyby byli vodáci ukáznění a respektovali upozornění na nebezpečná místa, nemusel by nikdo jezy upravovat. Jenomže to je dokonalý stav věci. A protože jsou vodáci takoví, jací jsou, nikdy ukáznění nebudou, stavební úpravy jsou na místě,“ řekl k problematice dlouholetý zkušený vodák Vlastimil Lepík.
Problém je podle něho i v tom, že oba nebezpečné jezy, tedy tuhnický a radošovský, jsou za nižšího stavu vody bezproblémově zvládnutelné. „Jakmile ale voda v řece stoupne, vratné pole, takzvaný buben, se zvětší. Takovou situaci dokáže bez problémů zvládnout profesionál. Ale vodní turisté většinou zazmatkují, pod jezem přestanou pádlovat a neštěstí je na světě. Osobně jsem oba sjel už mnohokrát. Jenomže vím jak, a jezdím na závodních lodích, které mají dostatečnou rychlost,“ dodal.

(Jana Kopecká, Petr Kozohorský)