Krušnohorské obce trápí nárůst kamionové dopravy a s tím spojené komplikace v silniční dopravě. Horské hraniční přechody do Německa začalo po vstupu ČR do Shengenu využívat čím dál více řidičů kamionů. Obce budou prosazovat, aby se na komunikace do hor vrátily značky omezující zde dopravu nad 7,5 tuny. Podle starosty Božího Daru Jana Horníka budou obecní úřady úzce spolupracovat s Karlovarským krajem.

„Celá záležitost je nyní ve fázi zpracování podrobnějších expertiz. Kamiony dopravu jednak zdržují, ale hrozí i další problémy, například s poddolovaným jáchymovským územím. Na silnici z Jáchymova na Boží Dar musejí tato vozidla navíc překonat extrémní dvanáctiprocentní stoupání a reálně tak hrozí, že v horách uvíznou,“ uvedl Jan Horník, starosta Božího Daru. Zatáčky na této silnici první třídy nejsou pro něj normově uzpůsobeny pro průjezd kamionové dopravy.

„Musíme kompetentním úřadům předložit skutečný a podložený důvod, abychom značky obhájili a problémům s kamionovou dopravou zamezili,“ dodal starosta Horník.

Kamiónová doprava trápí také město Hroznětín. „Skutečně je to velký problém, protože přes Hroznětín proudí spousta těžkých náklaďáků a vozovka na to není zrovna ideální,“ konstatoval Jaroslav Rovný, starosta Hroznětína.

„Pomohl by nám obchvat a jednáme o tom s krajem, ale v plánu je až za několik let. Budeme se to snažit urychlit,“ dodal hroznětínský starosta. Situací se zabývá také Karlovarský kraj. „Znalec právě nyní zpracovává posudek na technický stav vozovky z Božího Daru směrem na Jáchymov. Problém řešíme,“ potvrdila Jana Pavlíková, mluvčí krajského úřadu.

(Jan Havelka, Ivana Kalinová)