„Domluvil jsem se s městskou policií, aby u lávky zesílila své hlídky,“ uvedl starosta Zdeněk Hrkal. „Bohužel strážníci nemohou na místě stát čtyřiadvacet hodin denně. Takže i přes veškerá upozornění si stále někteří cestu do Hájů zkracují přes koleje,“ poznamenal.

Na místě lávky, která je nyní uzavřena, se objevily i cedule o tom, že trať se přecházet nesmí. „My si uvědomujeme, že je to pro obyvatele městské čtvrtě Háje velmi zoufalé, že nemohou tuto lávku využít, ale její uzavření bylo nutné. Budeme se snažit v co nejkratším čase lávku opět otevřít,“ řekl Hrkal.

Projekt na opravu lávky dostane město na stůl během čtrnácti dnů. Pak bude následovat rekonstrukce lávky, tak aby ji mohli opět obyvatelé využívat. Mělo by se tak stát do konce dubna letošního roku. „V tom samém čase budeme žádat o projektovou dokumentaci na postavení lávky nové. Ta by se na místě měla usazovat v průběhu roku 2019. Naštěstí v tomto místě není situace tak složitá jako v případě další uzavřené lávky, která vede přes chebské nádraží. Takže výstavba lávky nové do Hájů bude mnohem rychlejší,“ poznamenal starosta Hrkal.


Stav lávky kontrolovali odborníci naposledy v roce 2016, v tu chvíli jejich verdikt zněl jasně, lávka je pro chodce průchozí, ale do pěti let by ji mělo město buď celou zrekonstruovat, nebo celou vyměnit. Jenže po události, která se stala v Praze, kdy se tu samovolně zřítila lávka v Troje, jsou zkoušky na lávky důslednější, a tak odborníci doporučili uzavřít lávku ihned.

A jaké závady vlastně odborníci na lávce našli? „Jednalo se zejména o výrazně korozí oslabené nosné ocelové prvky, které se podle aktuální kontroly neslučují s běžným užíváním lávky,“ řekla Simona Liptáková. Most je ve stavu, kdy provádění běžné údržby nemůže účinně prodloužit jeho životnost či zvýšit účinnost. Druhou lávkou, kterou muselo město Cheb před dvěma lety uzavřít, je ta přes chebské nádraží, která spojovala část města se čtvrtí Švédský Vrch.