Lávka, která měřila 300 metrů a vážila 300 tun, byla v natolik havarijním stavu, že město muselo přistoupit k její demolici. I když se zdá, že město už novou lávku stavět nebude, opak je pravdou. Na její přípravě se stále pracuje. Vedení města však muselo nechat přepracovat celý projekt.

„Lávku, která by vedla přes chebské nádraží, jsme určitě nedali k ledu, jak si mnozí myslí, ale v tuto chvíli se projektuje znovu,“ sdělil chebský místostarosta Michal Pospíšil. „Projekt bychom chtěli mít během podzimních měsíců hotový, tak abychom na začátku příštího roku mohli zažádat o dotaci na lávku na Státním fondu dopravní infrastruktury. Jestli dotaci získáme, bychom mohli vědět v jarních měsících roku 2019,“ poznamenal Michal Pospíšil.

Odhadem by náklady na novou lávku mohly dosáhnout až 100 milionů korun. Cena za projekt je kolem dvou milionů korun.

„Postavit novou lávku bez dotace z vlastních finančních prostředků by bylo pro město nereálné,“ poznamenal místostarosta Pospíšil.

A proč se musela začít projektovat lávka znovu? Důvodem je, že v tuto chvíli existují nové normy, podle nichž není možné ukotvit patky mostní konstrukce mezi kolejišti.

Vedení města se tak rozhodlo, že lávka bude mít visutou konstrukci. Stavbu jiné varianty totiž železničáři z bezpečnostních důvodů nepřipustili.

„Visutá lávka je jediné, co bychom nad kolejištěm mohli postavit. Ostatní varianty jsou vyloučené, protože odstupy jednotlivých patníků u kolejí by byly v rozporu s normami,“ poznamenal Michal Pospíšil.

Lidem, kteří bydlí v chebské čtvrti Švédský vrch, tak nezbývá nic jiného než se ke svému domovu dostávat po obchůzné trase, která měří celkem několik kilometrů. To mnoho občanů rozčiluje.

„Nevím, proč se s lávkou nezačalo dělat něco už dávno. Opět se o ni nikdo nestaral, a tak je logické, že chátrala. Ale já musím chodit každý den do práce a místo čtvrthodiny jdu do Chebu skoro hodinu, navíc kolem frekventované silnice, což mi vadí. Pořád věřím, že se té lávky dočkáme. Její demolice nás úplně od města odřízla,“ konstatovala obyvatelka Jana ze Švédského vrchu.

Město Cheb sice zrekonstruovalo jeden z chodníků, který na Švédský vrch vede, ale i tak se se zbouranou lávkou nechtějí lidé smířit. Cesta na Švédský vrch vede pak přes panelovou cestu, kterou nechalo vedení města upravit a vyčistit. V úpravách stále pokračuje. Náklady jsou několik desítek tisíc korun.

Dnes už bývalá lávka, která vedla přes chebské nádraží, sloužila pro zaměstnance železničního depa a následně ji začali využívat obyvatelé Švédského vrchu a zaměstnanci tamní provozovny Hnědouhelných dolů a briketáren (HDB).