VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lávka má spolknout 55 milionů

Cheb - Lávka přes chebské nádraží bude o 100 metrů delší, než je v současnosti, a předběžně vyjde na 55 milionů korun.

6.6.2017
SDÍLEJ:

Lávka přes chebské nádraží je již od minulého roku kvůli bezpečnosti obyvatel města uzavřena.Foto: Deník / Buriánek Jan

To je výsledek jednání vedení města s architekty, kteří projekty na lávku připravovali. Lávka je uzavřená od loňského roku kvůli havarijnímu stavu. Lidé ze Švédského vrchu tak chodí do města kolem silnice.

„Z jednání vyplynulo hned několik variant, jak lávku přes koleje postavit. Některé projekty zvažovaly ocelovou lávku, jiné naopak lávku betonovou. A tu jsme si zvolili,“ sdělil chebský starosta Antonín Jalovec. Nová lávka bude o 100 metrů delší, a to především z toho důvodu, aby po ní pohodlně projely kočárky a vozíčkáři.

„Betonovou konstrukci jsme si zvolili především proto, že jsme chtěli snížit náklady jak na samotné vybudování lávky, tak i na údržbu během jejího používání,“ vysvětlil Antonín Jalovec.

Radnice města tak dala přednost praktickému využití lávky před architektonickým skvostem.

„Lávka nebude tak vysoká jako v jiných variantách a hlavní prioritou pro nás bylo, aby ji bezpečně mohli využívat nejen chodci, ale také maminky s dětmi a invalidé na vozíčkách, což dosud možné nebylo. Když jsme vybírali, jakou lávku přes nádraží vybudovat, dostali jsme i návrhy mnohem stavebně zajímavější, ale také byly velmi drahé. Ta nejdražší varianta lávky by vyšla na 66 milionů korun,“ poznamenal starosta.

V současnosti vybranou variantu předá vedení města architektovi, který ji následně detailně zpracuje. Součástí lávky budou i bezpečnostní protidotykové zábrany, kvůli elektrickému vedení, které pod lávkou povede. Jisté ani není, zda lávkou povede i teplovod ze Švédského vrchu.

„Zatím otázku teplovodu neřešíme, protože ještě nemáme stoprocentní jistotu v tom, jak by fungoval přenos tohoto tekutého média nad elektrickými trolejemi. Dále je tam také důležitá teplotní roztažnost a tak podobně. Navíc společnost Terea, která by teplovod budovala, má i jiné možnosti, jak se přes koleje dostat,“ informoval starosta Jalovec.

Rekonstrukce lávky má začít na začátku příštího roku, současně s tím se budou totiž opravovat také nástupiště, a město by tak využilo i výlukového jízdního řádu, který v té době bude na nádraží platit.

„Betonová konstrukce nebude o tolik náročnější, než by byla ocelová varianta, protože se na lávku budou nasouvat prefabrikované díly, tím pádem k velkému zdržení nedojde,“ konstatoval Antonín Jalovec. Do té doby musejí lidé stále Cheb obcházet kolem frekventované silnice.

Autor: Jan Buriánek

6.6.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Chystají lampionový průvod

POI ve své nebezpečné ohnivé formě.

Cirkusák, který nepotřebuje šapitó

Budou mít nového průvodce

Mariánské Lázně -Nový propagační materiál provede turisty Mariánskými Lázněmi. Malý průvodce městem nabídne návštěvníkům vše potřebné na jednom místě.

Zdravotní sestry mohou studovat bez dojíždění

Karlovy Vary – Bez složitého dojíždění za studiem mimo region si mohou nově zvyšovat kvalifikaci zdravotní sestry.

OTÁZKA PRO: Jana Kuchaře, starostu Františkových Lázní

Letošní výlov františkolázeňského rybníka Ameriky má být o mnoho lepší, než to bývalo v předchozích letech. Jaké novinky jsou připravené? A kdy se vlastně výlov koná?

Nebyli to migranti. V lázních se ubytovali pouze pracanti

Mariánské Lázně - „Máme tady uprchlíky,“ tato věta se šířila v posledních dnech na sociální síti. Mariánské Lázně vyděsil vyšší počet cizinců, kteří se objevili v budově bývalé úšovické školy. Podle města i majitele objektu ale nejde o migranty, ale o rumunské zaměstnance, kteří pracují v průmyslové zóně Bory.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení