Přilákat jiné lázeňské hosty, než jsou Rusové či Němci, si dali za cíl v Mariánských Lázních.

„Je velká škoda, že k nám tuzemští návštěvníci jezdí jen ve dvaceti procentech celkové návštěvnosti," posteskl si předseda Asociace cestovního ruchu Mariánské Lázně Radek Šnajdr. Zatímco v minulých letech byla česká klientela majoritní, postupně začalo Čechů využívajících lázeňských pobytů ubývat. „Osmdesát procent našich hostů jsou samoplátci, pro mnohé české klienty jde o finančně náročnou věc," uvedl.

Podle jeho slov je důležité vymyslet a přinést nový produkt a strategii jeho propagace. „Hotely se spoléhají hlavně na klientelu z rusky mluvících zemí a z Německa. Jde ale o orientaci dost rizikovou," řekl Šnajdr. „Je proto důležité, abychom přilákali hosty i z jiných destinací, aby úbytek klientů z některé z těchto zemí nezpůsobil dodavatelům služeb ztráty."

A právě hlavní cílovou skupinou mají být Češi. „O to bychom se chtěli pokusit v období od roku 2015 do roku 2020." Návštěvnost Mariánských Lázní od roku 2008 stagnuje. „Deset až dvanáct procent z celkové návštěvnosti, 10 tisíc přespání, jsou Češi," uvedl Šnajdr. Úbytek českých hostů zaznamenaly i Léčebné lázně Mariánské Lázně. „V loňském roce se snížil počet českých klientů o padesát procent," informoval primář Pavel Knára. „Letos v prvním čtvrtletí o třetinu oproti loňsku naopak vzrostl."

I samotné město Mariánské Lázně začalo jednat a snaží se přesvědčit hosty o tom, že lázně nejsou jen pro seniory. „Snažíme se, aby hosté u nás měli i sportovní vyžití," řekl starosta města Zdeněk Král. „Vyznačili jsme možná až stovky kilometrů cyklotras. Jako první v republice jsme začali s trasami pro nordic walking," dodal.