"Maximální rychlostí 140 km/h budou moci vlaky v úseku Cheb Chomutov jezdit pouze v případě, že se nám povede domluvit se s německou stranou na instalaci společného zabezpečovacího zařízení," sdělil mluvčí Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš. „Pokud se tak nestane, bude maximální možná povolená rychlost 100 km za hodinu. I tak se dojezdové časy mezi oběma zmíněnými městy zkrátí minimálně o šest minut," upřesnil mluvčí.

Rekonstrukce železničního svršku, na trati s číslem 140, je součástí celkové strategie Ministerstva dopravy.

Ta má společně s úpravou grafikonů na ramenech Praha Děčín a Plzeň Cheb a nasazením moderních souprav s vyšší dynamikou jízdy umožnit lepší rychlíkovou dopravu mezi těmito rameny.

„Opravné práce se letos dotkly například měst Nové Sedlo u Lokte, Sokolov, Dasnice, Kynšperk nad Ohří a Cheb, a to vždy po etapách," vylíčil mluvčí SŽDC. Na trati během rekonstrukce vznikaly výluky. Nejdelší výluku zde museli přečkat lidé v období květen červen, kdy se vlaková doprava mezi městy Kynšperk a Tršnice zastavila úplně.

„Celkové náklady na zrychlení železniční dopravy se vyšplhají na 290 milionů korun," dodal Marek Illiaš. Trať mezi Chebem a Chomutovem nespadá do takzvaných tranzitních koridorů. Proto zde jezdit vlaky vyšší rychlostí než 140 km/h nemohou.