Už dlouhá léta volají obyvatelé Drmoulu a Trstěnic po odlehčení od kamionové dopravy. Na vybudování obchvatu obou obcí však roky nezbývaly peníze. Ministr Dan Ťok i generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic nyní slíbili, že s budováním obchvatu by se mohlo začít už příští rok.

Obchvat je podle místních opravdu potřebný. „Hluk je tady kolikrát nesnesitelný," řekla Jitka z Drmoulu. „Mnohdy nemůžete ani přejít ulici. A to nemluvím o bezpečnosti hlavně dětí, které chodí do školy."

Na hluk a poničené nemovitosti poukazuje i starostka Drmoulu Vladislava Chalupková. „Obchvat je pro nás prioritou už několik let," uvedla starostka. „Bohužel jsme se ho stále nedočkali. Provoz v obci je mimořádný. Občané mají poničené domy, praskají jim zdi. Hluk jim ztěžuje život."

Výstavbu brzdí nejen nedostatek financí, ale také fakt, že Ředitelství silnic a dálnic stále chybí listy vlastnictví. „Nemáme vypořádané všechny listy vlastnictví," uvedl Jan Kroupa, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic. „Bez toho nezískáme všechna stavební povolení a bez těch nemůžeme jít do soutěže. Pokud se nedostaneme do vyvlastňovacích řízení, mohli bychom v příštím roce zahájit výstavbu."

Drmoulští i Trstěničtí jsou ale stále skeptičtí. „Dokud tady neuvidím stavební stroje, už slibům neuvěřím," řekl Václav z Trstěnic. „Je to stále dokola. Když se před lety otevíral obchvat Velké Hleďsebe, slibovalo se, že dojde už konečně také řada na nás. Další rok se slibovalo, začneme příští rok. A nyní je to tady znovu. Neustále slyšíme jen sliby. Nikdo se tak nemůže divit, že tomu nevěříme."

Výstavba obchvatu Velká Hleďsebe Drmoul Trstěnice je přitom klíčová i podle poslance Romana Procházky. „Klíčový bude pro příští rok i začátek stavby obchvatu Trstěnice Drmoul na silnici I/21 směrem k D5, aby bylo možné využít peněz z evropských fondů na stavbu obchvatu Mariánských Lázní, který se na tuto silnici bude napojovat a měl by se začít stavět nejpozději do roku 2018," řekl Roman Procházka.